חדשות בארץ

ארה"ב לוחצת על ישראל: שנו את נהלי הפתיחה באש בעקבות מות העיתונאית בג’נין

ארה"ב מפעילה לחצים על ישראל ודורשת ממנה לשנות את הוראות הפתיחה באש, זאת בעקבות פרסום הדו"ח הצבאי על מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה

  • י"א אלול התשפ"ב
(צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)(צילום: עטיה מוחמד / פלאש 90)
אא

ארצות הברית דורשת מישראל לבחון מחדש את נהלי הפתיחה באש – זאת לאחר פרסום הדו"ח הצבאי אודות התקרית בג'נין, במהלכה נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, שהצביע על כך שהיא נהרגה ככל הנראה מירי בשוגג של לוחם צה"ל.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (שלישי) כי ארה"ב תמשיך להפעיל לחץ על הדרגים הבכירים בישראל בכדי לשנות את נהלי הפתיחה באש, וזאת במטרה להבטיח שמקרה אבו עאקלה לא יחזור על עצמו בעתיד.

כזכור, משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי הוא מקבל בברכה את התחקיר הסופי של צה"ל על הירי בעיתונאית, שקבע כי ישנה "סבירות גבוהה שהיא נורתה למוות בידי לוחם שזיהה אותה בטעות כחמוש פלסטיני". במחלקת המדינה הדגישו את "חשיבות קבלת האחריות במקרה זה, לצד גיבוש מדיניות ונהלים שימנעו התרחשות מקרים דומים בעתיד".

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר כי ארה"ב מברכת על לקיחת האחריות של צה"ל: "ארה"ב שמה לה בראש סדר העדיפויות למתן פגיעה באזרחים שנגרמו מפעולות צבאיות. משרד ההגנה הדגיש לאחרונה את הצורך לשפר את ההערכות והשיטות שלו כדי להבטיח הפחתת פגיעה באזרחים, ואנו נמשיך לחלוק שיטות עבודה מומלצות עם שותפינו הצבאיים ובעלי בריתנו ברחבי העולם".

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הגיב לדרישה האמריקאית: "הוראות הפתיחה באש של חיילינו ייקבעו על ידי מפקדי צה"ל, במנותק מכל לחץ – פנימי או חיצוני", אמר. "זו האמת: בכל רגע נתון ישנם מחבלים פלסטינים המנסים לרצוח ישראלים. לא להיפך. ידנו אינה קלה על ההדק, אולם הצו המוסרי הוא לפגוע במחבלים ובכך להציל חיי אדם".

"כראש ממשלה נתתי גיבוי מלא ללוחמינו, ואני מצפה מידידנו בעולם לא להטיף לנו מוסר אלא לגבות אותנו במלחמתנו בטרור", לשון בנט.

כזכור, במהלך פעילות צה"ל למעצר מחבלים בג'נין ב-11.5 נורו לעבר הכוח אלפי כדורים מארבעה כיוונים שונים, כולל מהבתים ומהגגות. הלוחמים השיבו אש לכיוון מקורות היר, ובמהלך חילופי האש הכבדים נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה שעמדה בין החמושים הפלסטינים לבין הלוחמים.

תגיות:ארה"בהוראות פתיחה באששירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה