חדשות בארץ

15 שנה להשמדת הכור הגרעיני בסוריה: המסמך של אמ"ן שהתריע על "פרויקטים חשאיים לא מוכרים"

צה"ל התיר לפרסום מסמך של חטיבת המחקר באמ"ן מ-2002, שהזהיר כי סוריה מנהלת פרויקט אסטרטגי חשאי. הפרויקט התגלה בהמשך כתוכנית הגרעינית הצבאית של המשטר הסורי. בספטמבר 2007 הושמד הכור על ידי מטוסי חיל האוויר

  • י' אלול התשפ"ב
(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)
אא

תיעוד תקיפת הכור הגרעיני בסוריה (קרדיט: דובר צה"ל)

במלאת 15 שנים למבצע "מחוץ לקופסה", בו הושמד הכור הגרעיני בדיר א-זור שבסוריה, התיר היום (שלישי) צה"ל לפרסום כי חמש שנים קודם לכן העריך אגף המודיעין שסוריה מנהלת פרויקט אסטרטגי חשאי שעלול להוביל לפיתוח תוכנית גרעינית צבאית. פרויקט זה התגלה לימים ככור הגרעיני בסוריה.

המסמך המסווג, המתוארך לספטמבר 2002, נכתב על ידי חטיבת המחקר באמ"ן. "באחרונה נודע כי במסגרת הוועדה הסורית לאנרגיה אטומית מתנהלים (או לפחות התנהלו) פרויקטים חשאיים שלא היו מוכרים לנו", נכתב במסמך. "המידע אינו מצביע על תוכנית גרעינית צבאית פעילה המתנהלת בסוריה, אך הוא מעיד על עיסוק בתחומים היכולים לתרום לפיתוח התוכנית ומעלה חשד לתחילת התפתחותה של תוכנית כזו".

(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)

ב-6 בספטמבר 2007 הותקף והושמד הכור הגרעיני הסורי בדיר א-זור על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר. השמדת הכור, ששילבה מאמצים מודיעיניים ומבצעיים מורכבים, הסירה את האיום הגרעיני מעל מדינת ישראל והאזור כולו.

(קרדיט: דובר צה''ל)(קרדיט: דובר צה''ל)

תגיות:סוריהצה"לכור גרעיניאגף המודיעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה