חדשות יהדות

ספר תורה זעיר בן 150 שנה וגביע הקידוש של האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד: מוצרי יודאיקה ששרדו את השואה

גביע הקידוש של האדמו"ר מפיאסצנה, ספר קודש בן 600 שנה, וספר תורה זעיר ששרדו את השואה מוצעים למכירה פומבית

  • י' אלול התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ספר תורה זעיר, ספר קודש בן 600 שנה, וגביע הקידוש של האדמו"ר מפיאסצנשה הי"ד יוצגו בשבוע הבא למכירה בבית המכירות הפומביות תאג' ארט. 

תומר רוזנפלד, מבעלי 'תאג' ארט', סיפר ל-ynet על תשמישי הקדושה הנדירים. ספר התורה הזעיר ששרד את השואה הינו, לפי בדיקתם של 'תאג' ארט', ספר התורה הזעיר ביותר בעולם. הספר נכתב בגרמניה במאה ה-19, גובהו של הקלף הוא 6 ס"מ בלבד, והוא כשר על פי ההלכה. "מדובר ביצירת מופת", אמר רוזנפלד. "מי שיודע משהו בתחום הזה, מבין שזו באמת יצירה שלא הרבה סופרי סת"ם מסוגלים להוציא תחת ידם. הוא נכתב בגרמניה של המאה ה-19, וגובהו של הקלף הוא 6 ס"מ בלבד. לכתוב ספר תורה זו משימה שלוקחת לא פחות משנה, ולכתוב בכתב כזה - זה כמעט בלתי אפשרי. זה עומד בעל הקריטריונים ההלכתיים". מחירו של הספר, המתוארך כבן 150 שנה, מתחיל ב-70 אלף דולרים.  

תאג' ארט מציעים למכירה גם כתב יד מתוך ספרי הנביאים, בן 600 שנה. כתב היד, הכולל 250 עמודים הכתובים בכתב יד צפוף, שרד את השואה ואף את האינקוויזיציה הספרדית. הספר כתוב בכתב יד נדיר הכתוב על קלף בעברית, בכתב סופר ספרדי, והוא נכתב באזורים של ספרד ופורטוגל בתקופת הגירוש ורדיפות היהודים של יהודי חצי האי איבריה. 

בבית המכירות יוצע למכירה גם גביע הקידוש של האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד, שהיה סמל של עמידה רוחנית יהודית מול אימי השואה. גביע הקידוש ליווה את האדמו"ר במשך 19 שנה, וימים ספורים לפני הירצחו, במחנה הריכוז טרווניקי שליד לובלין ב-1943, נשלח לאחיו הצעיר שעלה שנים ספורות קודם לכן לישראל. 

 איך נשארים מאמינים אחרי התופת? הרב לאו ב-4 דקות מטלטלות:

(קרדיט סרטון: ערוץ אורות)

תגיות:ספר תורההאדמ"ור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה