המצעד

חוזרים לבית הספר: חמישה רעיונות שיעזרו לכם ליצור שגרה מסודרת כבר מהתחלה

איך יוצרים פינות התארגנות לילדים ולמה זה חשוב? מה יכול לעזור לנו ולילדים לצלוח את הבקרים בצורה טובה ורגועה יותר, ומה הכי חשוב לעשות בלילה כדי שהבוקר יראה אחרת לגמרי?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בין אם הילדים חזרו ללימודים בא' אלול ובין אם ב-1.9, יצירת שגרה מסודרת תעזור להם ולנו לפתוח יחד את הבקרים בחיוך ולהתחיל ברגל ימין. אספנו לכם חמישה טיפים מעולים ליצירת שגרה מאורגנת ורגועה כבר מהיום הראשון ללימודים.

 

1. בוקר רגוע מתחיל מהלילה

נכון, לא תמיד זה אפשרי, ולפעמים אנחנו מסיימים את היום באפיסת כוחות. אבל כדאי מאוד לנסות. העברה של משימה אחת או שתיים משגרת הבוקר לשגרת הערב יכולה ליצור שינוי משמעותי בהתנהלות. קשה לכם להכין הכל בערב? נסו דבר אחד. למשל: שטפו את הפירות או הכינו סנדויצ'ים. רק דבר אחד. ככלשתתמידו בדבר אחד קטן אותו תעשו בערב במקום בבוקר - השינוי יהיה מוחשי יותר. זכרו את הכלל: כל מה שמכינים בערב בחמש דקות - לוקח משום מה 10 דקות בבוקר. למה? אולי הזמן בבוקר רץ מהר יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. צרו מקום ובית לכל דבר

מכירים את מרדף הבוקר אחרי נעל ימין? בואו ננסה משהו אחר. בדקו: האם הבית מוכן לשנת הלימודים? האם יש פינה לבקבוקי המים או שבכל בוקר יש חיפוש אחרי הבקבוק? האם יש פינה לגומיות ולמברשות השיער בדיוק היכן ש"עושים קוקו" ומסתרקים? ארגנו מגירה או קופסה לגומיות, מברשות שיער, קרמים, קשתות וכו'. את הקופסה או המגירה מקמו קרוב ככל האפשר למקום בו מסתרקים ומתארגנים - כך תחסכו זמן מיותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. הכינו מרכז פיקוד

טוב, זה אולי נשמע צבאי במקצת, ואיכשהו באנגלית המושג "COMMAND CENTER" נשמע טוב יותר. בעצם מדובר על קיר קטן בבית ובו פינה לדפים, מרשמים, אישורים ויצירות. ילדים מביאים עשרות יצירות מהגן במשך השנה, אלו מוצאות את עצמן על המקרר, אבל מה עם הדפים של ההודעות? תשלומים מבית הספר? טיולים? מרשמים? כל אלו ישמחו למצוא בית על לוח מגנטי שימושי. שלבו לידו לוח מחיק לתזכורות חשובות, ולוח שנה שבועי שבו כתובות כל הפעילויות של בני הבית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הכל ליד הדלת

טוב, לא הכל ליד הדלת, אבל לפחות כל מה שצריך ברגע האחרון. הנעליים של בני הבית נמצאות תמיד בכניסה? במקום לשאול: "למה הנעליים שוב כאן?", הניחו סל או מדף קטן לנעליים. המעילים תמיד על הספה? הניחו קופסה או מתלה למיקום מהיר.

 

5. הכינו לוח מטלות

הכינו רשימה כתובה או מצוירת של מטלות פשוטות עבור כל ילד. זו יכולה להיות רשימה פשוטה של מטלות כמו צחצוח שיניים וסידור המיטה, או רשימה מורכבת יותר לילדים גדולים, ובה סעיפים שונים. ילדים הם ויזואליים מאוד, ואוהבים לראות "מול העיניים" את סדר היום שלהם, כתוב או מצויר. באותה מידה שרשימות עושות עבורנו "סדר בראש", כך גם רשימת מטלות פשוטה ונעימה למראה יכולה ליצור תחושת סדר ושלווה לכל ילד.

יש לכם טיפים משלכם להתארגנות מוצלחת בבוקר? שתפו את כולנו בתגובות.

תגיות:בית הספרלימודיםכריכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה