חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: איראן הציבה מערכות הגנה בעשרות ערים – והאם בנט ירוץ לכנסת?

לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה סמוך לקריית ארבע. היועמ"שית תבדוק את טענותיו של יוסי כמיסה, לפיהן לפני 21 שנה הציע לו אביגדור ליברמן 100 אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה. והאם נפתלי בנט יחזור לפוליטיקה? כל מה שחשוב לדעת

אא

לוחם צה"ל נפצע אתמול (שישי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בצומת בית ענון, סמוך לקריית ארבע. המחבל התקרב לעבר עמדה צבאית בה שהו מספר חיילים, ודקר אחד מהם בצווארו ובפניו. הוא חוסל בירי על ידי לוחם אחר. חובשים ופראמדיקים של מד"א וכוח רפואה של צה"ל העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו, כשהוא בהכרה מלאה, לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

יוסי כמיסה, מקורבו לשעבר של יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, טוען כי ליברמן הציע לו לפני 21 שנה 100 אלף דולר בתמורה לחיסולו של ניצב במשטרה. בחדשות 13 נחשף כי מדובר בניצב סנדו מזור. בריאיון לאיילה חסון, הצהיר כמיסה כי הוא מוכן להתעמת עם ליברמן וללכת עליהן לפוליגרף.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תקיים בימים הקרובים התייעצות בנוגע לטענותיו של כמיסה. על פי הדיווח ב-ynet, גורמים משפטיים בכירים מעריכים כי לא תיפתח חקירה בפרשה, בין היתר משום שחלה עליה התיישנות.

ליברמן הכחיש בתוקף את טענותיו של כמיסה. בחדשות 12 דווח כי שר האוצר מתכוון להגיש בשבוע הבא קובלנה פלילית נגד כמיסה.

צה"ל אפשר לראשונה לערוץ המזוהה עם האופוזיציה האיראנית להיכנס לבסיס של כיפת ברזל בדרום הארץ. כתב הערוץ "איראן אינטרנשיונל" שוחח, במהלך שהותו בבסיס, עם לוחמים ומפקדים. מפקד הסוללה העביר לאיראן את המסר לפיו "כיפת ברזל היא רק חלק ממערך ההגנה של ישראל, שכולל ארבע מערכות שונות שמגנות על שמי ישראל מפני טילים קצרים וארוכי טווח של חיזבאללה, חמאס ואיראן".

איראן ציידה 51 ערים בשטחה במערכות הגנה אזרחיות, על מנת לסכל כל אפשרות של מתקפה זרה – כך אמר סגן שר ההגנה האיראני, מהדי פרחי. הבכיר האיראני נמנע, עם זאת, מלפרט מיהן המדינות שעלולות להוות איום על ארצו.

האם נפתלי בנט יחזור לפוליטיקה? על פי הדיווח בחדשות 12, סקרים ומחקרי עומק שהוצגו לראש הממשלה לשעבר צופים כי מפלגה בראשותו תעבור את אחוז החסימה בבטחה ותהפוך ל"לשון מאזניים". לפי הנתונים, מפלגה בראשות בנט צפויה לקחת קולות בעיקר מיש עתיד ומהמחנה הממלכתי, אך גם לזכות בתמיכתם של מתלבטים רבים, רובם המכריע דתיים לאומיים.

עוד עולה מהדיווח, כי אם בנט יתמודד – הוא לא ירוץ מול יו"ר הרוח הציונית, איילת שקד. בסביבתו של בנט אמרו, כי הוא מתכוון עדיין לצאת מהפוליטיקה לתקופה מסוימת. על כל פנים, את ההחלטה הוא יצטרך לקבל עד ה-14 בספטמבר – מועד סגירת הרשימות.

תגיות:איראןנפתלי בנטאביגדור ליברמןיוסי כמיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה