חם ברשת

חייל שירה בטעות בערבי מוגבל - בפוסט קורע לב: "רציתי למנוע הרג אזרחים"

'הצל' יואב אליאסי פרסם ברשתות החברתיות פוסט קורע לב של חייל, שהרג בטעות ערבי שהתברר כי הוא מוגבל: "לא היה לי שמץ של סיכוי לדעת כי מדובר באדם עם מוגבלות, ההתנהגות שלו הייתה חשודה מאוד. תוך רגע הפכו אותי למפלצת, לרוצח אוטיסטים, לעבריין שירה צרורות. שקרים על גבי שקרים"

אא

"מה התוכניות שלך. כולם שואלים אותי. טיול למזרח? לימודים? עבודה?

בדך כלל אני לא עונה. ברגע של צחוק או ייאוש, אמרתי לחבר "12 שנים בכלא ואז נראה"

לפני 3 שנים התגייסתי עם מוטיבציה מטורפת למג"ב. ידעתי שהולך לשירות קרבי, קשה ומסוכן.

כמה שבועות אחרי הטירונות, זה קרה. ב-9 שניות הכל התהפך. החיים שלי התהפכו.

קיבלתי דיווח בקשר על מחבל חמוש בגזרה הכי חמה במדינה, בעיר העתיקה בירושלים. הצטרפתי למרדף, המפקד שלי ירה לעבר החשוד, כשהגעתי אליו היו אזרחים סביבו. הוא התנהג חשוד. עשה תנועה מפחידה. יריתי כדי נטרל סכנת חיים ממש. עשיתי בדיוק מה שמצופה מלוחם. שעות אחרי האירוע עוד חיפשו את האקדח שלו. כל הכוחות היו בטוחים שמדובר במפגע.

בסופו של דבר, התברר שההרוג הוא איאד אל חאלק. לא היה לי שמץ של סיכוי לדעת כי מדובר באדם עם מוגבלות, ההתנהגות שלו הייתה חשודה מאוד, היו סימנים נוספים שיצרו תמונה מבצעית שמדובר בחשד גבוה למפגע. צריך להבין רגע, זאת גזרה עקובה מדם, הכל קורה בשניות, אין את הזמן לעצור ולנתח. רציתי לסכל פיגוע, למנוע הרג אזרחים, גם במחיר של סיכון חיי. תוך רגע הפכו אותי למפלצת, לרוצח אוטיסטים, לעבריין שירה צרורות. שקרים על גבי שקרים.

העליהום והלחץ הציבורי הובילו לכתב אישום בלתי נתפס. המתה בקלות דעת. לא פעלת בזדון, אמרו לי, אבל אתה עלול לחטוף 12 שנות מאסר, לשבת בכלא עם רוצחים ואנסים. לא יכול לתאר את הצמרמורת שאחזה בי. אבל המשכתי לשרת, לא הייתי מוכן להפסיק לתרום למדינה. אפילו קיבלתי תעודות הצטיינות. בבוקר לבוש מדים ומשרת את המדינה, ובצהרים – לובש שחור (גם על הראש, כי אם זהותי תחשף – עלולים לפגוע בי) ויושב על דוכן הנאשמים בבית משפט.

ורגע זה לא הכל. עכשיו גם הגיעה תביעה אזרחית. האישה ממזרח ירושלים, עליה הגנתי, טוענת שיש לה פוסט טראומה ורוצה שאשלם 600 אלף שקל לשיקום שלה. אני לוחם, לא בנק! השתגענו??

חונכתי בבית ציוני, ערכי, מכיל, מקבל את האחר והשונה. אין כאב גדול מהתוצאה של האירוע. זה יהיה איתי כל חיי. אבל אני לוחם ובנסיבות שהיו – אי אפשר היה להגיע לתוצאה אחרת. לא אני יצרתי מציאות ביטחונית של מחבלים בתוך אוכלוסיה אזרחית. זאת מציאות מורכבת ולעיתים יש טרגדיות עצובות.

המשפחה שלי סביבי, מחבקים אותי כבר למעלה משנתיים, תומכים בכל הכוח, כמו אריות. תקופה קשה מאוד לכולנו. שום דבר לא רגיל.

אז אין לי כרגע תכניות גדולות אחרי השחרור, אלא רק להתרכז במסע המורכב שיוביל לעשיית צדק.

אני לוחם, לא פושע, אני צריך אתכם איתי, כאן, בפייסבוק, במאבק. בכל מקום", הוא מסכם. 

תגיות:חיילפיגועהצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה