חדשות בארץ

העליון דחה את הערעור: עמירם בן אוליאל לא ישוחרר

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה

  • ה' אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

פרשת דומא: בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את הערעור שהגיש עמירם בן אוליאל, וקבע: "אין ספק שהוא ביצע את המעשה הנורא".

בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא בשנת 2015, קיבל גזר דין של 3 מאסרי עולם. לאחרונה ערער על הרשעתו בהצתת בית המשפחה, וטען כי הודאתו נגבתה ממנו באמצעים בלתי חוקיים ולאחר שעונה בידי חוקרי השב"כ.

שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, יוסף אלרון ושאול שוחט קבעו כי ההודאה שנגבתה ממנו שלושה ימים לאחר מעצרו והשחזור של המעשה - היו חוקיים וקבילים בבית המשפט. 

בפסק הדין כתב השופט אלרון: "מעשים נוראים כפי שביצע, פוגעים גם במרקם החיים המשותפים, אשר הוא ממילא עדין ושברירי. הבעתי לא אחת את דעתי שיש להעניש בחומרה רבה את המבצעים עבירות הפוגעות במרקם חיים זה, וזאת ללא כל הבדל אם הם בני דת כזו או אחרת".

עורכי הדין יהושע רזניק ואביגדור פלדמן, המייצגים את בן אוליאל, זעמו על העינויים שעבר מרשם בידי חוקרי שב"כ: "חברה המבקשת להגן על חבריה מפני עינויים על ידי חוקרים סימפטיים או מרושעים, חייבת באמצעות בתי המשפט לקבוע חומות ברזל בין עצור ומענה. שער של ברזל האומר כי המענה לא יזכה לטרוף הודאה, לא לאחר 36 שעות ולא לאחר שבוע, כל עוד המעונה נמצא בידו ונתון לחסדיו", מסרו.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב: "פסק הדין שדחה את ערעורו של עמירם בן אוליאל ייזכר כאחת מנקודות השפל הגדולות ביותר של מערכת המשפט שלנו מאז ומעולם. השופט אלרון נתן היום אור ירוק לגופי החקירה בישראל לחקור בעינויים ולהרשיע על סמך הודאות שהוצאו בעינויים הגם שהן סותרות ממצאים עובדתיים רבים. ספרו לי עוד על דמוקרטיה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר: "היום אין מחלוקת כי הודאתו של בן אוליאל ניתנה לאחר שנחקר בעינויים, ומדובר בחוסר צדק משווע. חוקי מדינת ישראל, מחייבים את פסילת ההודאה, אך לצערי, שופטי בית המשפט העליון התעלמו מכך או לא נתנו משקל ממשי להתנהלות. בית המשפט העליון קבע שעינו אותו ובמקום להוציאו לחופשי ולקבל החלטה הגיונית, בית המשפט שולח אותו לשלושה מאסרי עולם. יום שחור לדמוקרטיה".

ארגון חוננו תקף את בית המשפט העליון על ההחלטה: "מקום המשפט שמה הרשע. קיווינו למצוא בבית המשפט העליון אוזן שקשובה לזכויות אדם, לצדק וליושר, אך לא הופתענו למצוא שופטים מנותקים שעמלים בעיקר לתמוך באג'נדה מסוימת. כל מי שקורא את פסק הדין מבחין בפסק דין רווי אג'נדה ושנאה, שופטים ששכחו מהו משפט ומהן ראיות. המאבק למען עמירם לא תם. נעשה, יחד עם עמך ישראל שמבינים את העוולה השפלה הזו, את מירב המאמצים כדי שהצדק ייצא לאור. במוקדם או במאוחר".

תגיות:דוואבשהפרשת דומאעמירם בן אוליאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה