חדשות בארץ

ממשלת גרמניה תפצה את משפחות הקורבנות מאולימפיאדת מינכן ב-11 מיליון אירו

במינכן שבגרמניה יתקיים בשבוע הבא טקס לציון 50 שנה לרצח 11 הספורטאים היהודים במהלך המשחקים האולימפיים בשנת 1972. משפחות החללים והנפגעים יגיעו לטקס, לאחר שממשלת גרמניה הסכימה לפצות כל משפחה בסכום של 483 אלף אירו

  • ג' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת גרמניה הסכימה להעלות את גובה הסכום שישולם לכל אחת ממשפחות החללים והנפגעים בפיגוע הטרור באולימפיאדת מינכן ל-483 אלף אירו, כך דווח היום (שלישי) ב-ynet. היות ומדובר ב-23 משפחות הזכאיות לפיצויים, גובה ההצעה עומד על כ-11 מיליון אירו.

ב-5 בספטמבר 1972, במהלך אולימפיאדת מינכן, רצחו מחבלים מארגון "ספטמבר השחור" 11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית. בתחילת החודש הודיעו משפחות החללים כי בכוונתן להחרים את הטקס, שיתקיים בשבוע הבא במינכן במלאת 50 שנה לפיגוע. הן דחו את הצעתה של הממשלה הגרמנית לשלם 200 אלף אירו למשפחה במסגרת הסכם הפיצויים, וכינו אותה "הצעה מעליבה".

על פי הדיווחים, המשפחות נוטות כעת לקבל את ההצעה המתוקנת. במידה והסכם הפיצוי ייחתם, הן צפויות להגיע לטקס.

הרשויות בגרמניה התכוננו לטקס במשך כשנתיים. למקבלי ההחלטות בברלין חשוב היה להבטיח את נוכחותו בטקס של נשיא המדינה, יצחק הרצוג. בעקבות ההסכם המסתמן עם המשפחות, הרצוג צפוי לאשר את הגעתו.

בנוסף לפיצוי הכספי, הממשלה הגרמנית תודה באשמה על חלקה באסון. כמו כן, היא תעניק גישה לפרוטוקולים של החקירות, ויוקם צוות משותף לישראל ולגרמניה שיערוך מחקר היסטורי על האירוע.

תגיות:גרמניהפיגועספטמבר השחוראולימפיאדת מינכן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה