סיון רהב מאיר

ליריב לוין, מספר 1 בפריימריז בליכוד, אין טוויטר. תנו לו לייק

אי אפשר לטעון שהרשתות לא משנות את ה-DNA של הפוליטיקה, ובכל זאת קיבלנו בימים אלה תזכורת שהן לא שינו הכול

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

ליריב לוין, מספר 1 בפריימריז בליכוד, אין טוויטר. לעובדה הזו יש משמעות בעידן שבו טוענים שהרשתות מנהלות את הפוליטיקה.

ארבע מפלגות קיימו בימים אלה פריימריז תוססים. מאות אלפים יצאו לבחור את נציגיהם לכנסת הבאה, בחגיגה דמוקרטית שנערכה בליכוד, בעבודה, בציונות הדתית ובמרצ. בשורה התחתונה, לכל המקומות הראשונים הגיעו נציגי ציבור מאוד מחויבים, חרוצים ומסורים, שכלל אינם חיים ברשת.

נעמה לזימי בעבודה, מוסי רז במרצ, אופיר סופר בציונות הדתית ויריב לוין בליכוד, מנהלים דפים סולידיים למדי, עם מספרים קטנים יחסית של עוקבים. הם לא נכנסים לקטטות רשת, וקשה לזכור פוסט שלהם שעורר סערה או עסק בחייהם האישיים. ללזימי פחות מ-3,000 עוקבים באינסטגרם, למוסי רז ואופיר סופר פחות מ-2,000. ימים שלמים עוברים עליהם עם כמעט אפס נוכחות וירטואלית, ומקסימום נוכחות בוועדות הכנסת, במליאה ובעיקר בשטח. 

בפנייה האחרונה של לזימי לבוחריה, לפני פתיחת הקלפיות בעבודה, היא גם כתבה על כך: "אני מודה, קשה לעסוק במהות הפרלמנטרית – ב'חיים עצמם', בתוך זירה שמחפשת רק קונפליקט, צהוב ושטחיות שלא משנה פה דבר, אבל אין לנו ברירה אחרת חוץ מלהתעקש על הדרך הארוכה הזו... בשנה הזו הצלחתי להנכיח סוגיות שנדחקות תמיד הצידה: את מרוויחי שכר המינימום, העובדים שאף אחד לא שומע, את מקבלי הבטחת ההכנסה, חייבות הוצאה לפועל, חסרי העורף המשפחתי, אלו שקורת גג היא חלום רחוק עבורם ועוד".

אופיר סופר פנה בדיוק באותו אופן למתפקדי הציונות הדתית, עם פתיחת ההצבעה. הנה תמצית דבריו: "בעולם הרשתות החברתיות, לפעמים נדמה כי אם לא צילמת – לא עשית, אם לא צעקת – לא נכחת. אך במציאות, ובמיוחד במרחב הפוליטי, לרוב אנחנו צריכים לתווך, לגשר, לכבד... זאת הדרך שאני בחרתי. היא אמנם קשה, ארוכה הרבה יותר, שקטה יותר, אבל עבורי העשייה היא מעל הלייקים, השיתופים והסטוריז. זה אומר לטפל מאחורי הקלעים בעשרות מקרים בוועדת המשנה לטיפול בנפגעי הפוסט טראומה בעקבות לחימה שהקמתי לראשונה בכנסת, זה לייצג את תושבי הגליל, זה לגשר בין אגף השיקום ומשרד הביטחון וארגון נכי צה"ל, זה לרדת לשטח לראות את תוצאות הפשיעה החקלאית ולתרגם זאת לחקיקה...".

אצל יריב לוין זה בולט אפילו יותר. "אני משתדל לומר דברים ענייניים", אמר לי השבוע אחרי שחיפשתי אותו בטוויטר, לשווא. "אני מדבר כשיש לי באמת מה לומר, באופן מכבד ולאחר בדיקה. הטוויטר מטבעו מבוסס על תגובה מהירה, הרבה פעמים בלי בדיקה של העובדות, והשיח נוטה לא פעם להתלהמות. עבורי זה פחות מתאים".

אי אפשר לטעון שהרשתות לא משנות את ה-DNA של הפוליטיקה, ובכל זאת קיבלנו בימים אלה תזכורת שהן לא שינו הכול. בזמן שהקולגות שלו מזיעים כדי להגניב בטיקטוק, לוין לא לוקח אותנו לריצת הבוקר שלו, לחביתה שנשרפה, לילדים המתוקים וליום הנישואים שלו. והנה מתברר שהאיש שמעולם לא צייץ, שמנהלי סושיאל מדיה באתרי החדשות מנסים למנשן (לתייג) בידיעות עליו ולא מוצאים אותו, הוא במקום הראשון בפריימריז במפלגה הגדולה בישראל. לייק.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאיריריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה