הרבנית חגית שירה

אין לך כוח ליטול ידיים? זו הסיבה שבגללה דווקא כדאי לאכול לחם

כאשר את מסיימת בברכת מזון בעין טובה - זה מחזיר לך שפע ופרנסה בעין טובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"שלום, הפיצה שלכם מזונות או המוציא?".

"המוציא, גברת...".

 מכירה את ה"אוףףף" הפנימי הזה שבא אחר כך? למה לא מזונות? נטילת ידיים, מים אחרונים, ברכת המזון... אין לי זמן!

כמה פעמים את מתלבטת– לאכול לחם, לא לאכול לחם?...

אחותי, כתוב בספר "מנחת אשר", שהוא כולו פנינים מהזוהר הקדוש: "הרואה שיש לו דוחק הפרנסה, יזהיר את אשתו ובנותיו ביתר שאת שיזהרו בברכת המזון ויברכו אותה בכוונה, וגם ישתדלו לאכול לחם כדי שיוכלו לברך ברכת המזון...". את מבינה? את צריכה להשתדל לאכול לחם בשביל ברכת המזון, ולא לוותר על הלחם כדי לא לברך ברכת המזון – חס ושלום!

בסידור "שירת חיי" הפותח את הלב שאני ממליצה להזמין לכבוד חודש אלול, בהקדמה לברכת המזון, ליקטתי את מעלותיה של הברכה המסוגלת הזו, שהיא מצוות עשה מן התורה - ואכלת ושבעת וברכת.

  • מי שמברך ברכת המזון לא יברך על שולחן ריק, כדי שלא להמשיך את השפע של הברכה על דבר ריק שאין בו ממש... ועל כן צריך להיות מעט לחם על השולחן (זוהר).
  • ברכת המזון, צריך לברך אותה בשמחה וברצון הלב, כדי לשמח את מידת הטוב. וכך כתב האר"י הקדוש: צריך לברך ברכת המזון בשמחה גדולה, ובזכות זה ישפיע עלינו הבורא גם כן פרנסה בשמחה גדולה.
  • כתב הרב חיד"א: מי שמברך ברכת המזון בכוונה, בקול ובשמחה - יזכה לפרנסה ולעושר, שנאמר: "ברכת ה' היא תעשיר ולא יוסיף עצב עמה". הנה לך סגולה מופלאה - ברכת המזון מסוגלת גם לשפע וגם לשמחה!
  •  אמר ר' יודאי: גדול כוח ברכת המזון, שמוסיף כוח וברכה בפמליא של מעלה. אמר רבי חנינא: גדול כוח ברכת המזון שמוסיף ברכה על מעשה ידיו של אדם (זוהר).

זכרי, ברכת המזון היא מצווה מן התורה, וכמו שבתפילת שמונה עשרה את לא מפסיקה בשום עניין ולא מורידה את עינייך מן הסידור - צריך להקפיד בכך גם בברכת המזון.

ברכת המזון היא סגולה לכל הישועות. הקדישי את הזמן, וכמו שאת אוכלת בכוונה - כך השתדלי לברך ברכת המזון בכוונה, ולא לברך בצרות עין או מהר וקצר, חלילה, מפני שכל עניין האכילה הוא תיקון גדול, וכאשר את מסיימת בברכת מזון בעין טובה - זה מחזיר לך שפע ופרנסה בעין טובה.

חודש אלול כבר כאן. בואי אחותי ונפתח אותו בקבלה טובה – ברכת המזון בכוונה, מילה במילה, כי כל מילה בה יהלום. יש בה הכל – פרנסה, בריאות, שמחה, גאולה, חיים, הצלחה, נחת... וכמו שנתברכו אבותינו אברהם יצחק ויעקב, בכל, מכל, כל, כן תברך אותנו יחד ברכה שלמה, וכן יהי רצון ונאמר אמן. חודש טוב.

(מתוך סידור שירת חיי)

תגיות:ברכת המזוןברכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה