חדשות בארץ

נתניהו אחרי התדרוך: "יצאתי מודאג יותר, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה"

לאחר פגישת העדכון הביטחונית עם ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי יצא ממנה מודאג יותר משהיה: "לפיד וגנץ בשנה האחרונה נרדמו בשמירה, ממשל ביידן דוהר להסכם שהוא אסון אסטרטגי"

לפיד ונתניהו בפגישה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)לפיד ונתניהו בפגישה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(עודכן: 19:32)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נועד היום (שני) עם ראש הממשלה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחונית, וזאת על רקע הסכם הגרעין המתגבש בין איראן והמעצמות.

בהצהרה שמסר לתקשורת בצאתו מהפגישה, תקף נתניהו את לפיד ואת שר הביטחון בני גנץ, והאשים כי "נרדמו בשמירה" נוכח ההסכם המסתמן: "סיימתי עכשיו עדכון ביטחוני, ולצערי אני חייב לומר שיצאתי עוד יותר מודאג ממה שנכנסתי".

"אני רוצה להבהיר שאנחנו נתמוך בכל עמדה פומבית תקיפה נגד הסכם הגרעין המסוכן לישראל, אבל לצערי אני לא רואה עמדה פומבית כזאת", אמר נתניהו. "להיפך, אני חושב שלפיד וגנץ בשנה האחרונה נרדמו בשמירה. בשנה הזו ממשל ביידן דוהר למה שראש המוסד אומר בצדק שהוא הסכם גרוע מקודמו, אסון אסטרטגי למדינת ישראל – והם לא עושים כלום".

"הם היו צריכים להיפגש עם עשרות סנאטורים, עם מאות אנשי קונגרס, להופיע עכשיו בעשרות תוכניות טלוויזיה בארצות הברית – כדי לייצר את הלחץ על ממשל ביידן לא לחתום על ההסכם. אבל הדברים האלה לא נעשים. כל שעה שעוברת שלא עושים את זה – היא שעה מבוזבזת. אנחנו פעלנו אחרת, והלחץ שהפעלנו בסופו של דבר הוציא את ארצות הברית מההסכם. אבל עכשיו אין לחץ כזה".

"אני רוצה למסור מסר מאוד ברור לאייתוללות באיראן", סיכם נתניהו. "ב-1 בנובמבר נקים פה הנהגה חזקה, איתנה ותקיפה, שעם הסכם ובלי הסכם תבטיח שלעולם לא יהיה לכם נשק גרעיני. זאת ההתחייבות שלנו".

לפיד הגיב על דבריו של נתניהו: "אני לא מוכן להיכנס להתכתשות עם יו"ר האופוזיציה כי זה פוגע בביטחון ישראל. יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני, ואני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בביטחון הלאומי שלנו".

מוקדם יותר, דווח ב-N12 כי בלשכת לפיד ביקשו לתעד את פגישתו עם נתניהו באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), וזאת בניגוד למקובל ועל אף שבתחילה סוכם כי הפגישה לא תצולם. בסביבתו של לפיד טענו כי הצילום נועד להציג חזית ישראלית אחידה מול איום הגרעין האיראני. מנגד, בליכוד אמרו כי לפיד מנסה לקצור רווח פוליטי מפגישה ביטחונית רגישה.

תגיות:איראןיאיר לפידהסכם הגרעיןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה