חדשות בארץ

בניגוד למקובל: לפיד מתעקש לצלם את פגישת העדכון עם נתניהו

בלשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ביקשו לתעד את פגישת העדכון עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וזאת בניגוד למקובל. הליכוד: "מנסה לעשות רווח פוליטי מפגישה ביטחונית רגישה"

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הערב (שני) בשעה 17:00 צפויה להתקיים פגישת עדכון ביטחונית בין ראש הממשלה יאיר לפיד ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה צפוי לפיד לעדכן את נתניהו אודות המשא ומתן עם איראן ולסקור בפניו את עדכוני המודיעין. למרות אופיה החשאי של הפגישה, בלשכת לפיד מתעקשים לתעד אותה ולהוציא צילום משותף של השניים.

על פי הדיווח ב-N12, בשלב התיאום בין לשכותיהם של לפיד ונתניהו סוכם שהפגישה בין השניים לא תצולם. עם זאת, בהמשך היום ביקשו מלשכת לפיד להביא צלם של לע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) בכדי לתעד את הפגישה. אנשי לפיד טענו כי הם רואים חשיבות גדולה בתיעוד המפגש, שכן ברצונם להציג לציבור "תדמית ישראלית אחידה" בעניין איום הגרעין.

גורמים בליכוד תקפו את לפיד ואמרו כי "הוא מנסה לעשות רווח פוליטי מפגישה ביטחונית רגישה".

עם תמונה או בלעדיה, יהיה קשה מאוד להציג חזית אחידה. זאת לאחר שאמש יצאו הודעות לתקשורת מלשכות השניים, בהם האשים כל אחד את יריבו במחדל בנושא הטיפול באיראן ובהסכם הגרעין.

נתניהו תקף את לפיד ואמר: "בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה, ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ פשוט נרדמו בשמירה".

יו"ר האופוזיציה המשיך לתקוף את הממשלה ואמר כי לפיד וגנץ "אפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עצם עתידנו. הם פשוט לא עשו כלום כדי ללחוץ על הממשל האמריקני לא לחתום על ההסכם הזה. בניגוד לנו - הם לא הלכו לקונגרס, לא הלכו לאו"ם, לא ניהלו מסע הסברה תקיף בתקשורת העולמית".

בתגובה לדברים, עקץ לפיד את נתניהו וכתב כי זימן אותו לפגישה "כדי שיידע על מה הוא מדבר". הפגישה היום תהיה פגישת העדכון השנייה בין השניים. פגישתם הקודמת התקיימה לפני כחודש במהלך מבצע "עלות השחר".

תגיות:איראןיאיר לפידהסכם הגרעיןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה