חדשות בארץ

מרגש את הרשת: מה התגלה כשילד ישראלי ביקש מאמו שתכין סנדוויץ’ לחברו הרעב?

פוסט של אם ישראלית שובר את הרשת: בנה ביקש ממנה שתכין סנדוויץ' גם לחברו הרעב, שמסיבות כלכליות אין באפשרותו לקבל אוכל לבית הספר. אז התברר כי מדובר לא רק בילד אחד, אלא בתופעה רחבת היקף

אא

אם בשם טליה גרשון - שברה את הרשתות החברתיות עם הפוסט המרגש שפרסמה על בנה. "במהלך שנת הלימודים הבכור שלי סיפר שבארוחת הבוקר ניגש אליו חבר מהכיתה ושאל אם אפשר חצי כריך", היא מספרת. "הבן שלי חלק עם החבר את הכריך. ולמחרת שוב...

"ניגש החבר ושאל אם אפשר חצי כריך, הבן שלי שוב חלק איתו את הכריך ושאל אם שכח להביא אוכל או שיש בעיה אחרת, החבר סיפר שההורים שלו גרושים ושלא דואגים לו לכריך לביה"ס (כנראה בגלל מצב כלכלי) ולכן הבן שלי ביקש שנכין לחבר כריך בכל יום כי מחצי כריך שניהם נשארים רעבים.

"כך עשינו ולאחר מספר שבועות קרה מקרה דומה עם הבן השני שלי שבעקבות המקרה עם אחיו, שם לב שילד מהכיתה מגיע ללא כריך לארוחת הבוקר באופן קבוע והציע לו חצי כריך ושאל אם אפשר שנכין לחבר שלו כריך בכל יום כי החבר מגיע ללא כריך לביה"ס בקביעות".

בנקודה זו טליה כבר מבינה שמדובר לצערנו בתופעה ולא רק בילד אחד - ולא נשארת אדישה. "זה הדליק לי נורה אדומה והבנתי שישנו מספר לא מבוטל של ילדים שמגיעים לביה"ס ללא כריך ולעתים אף מתביישים לבקש ונשארים פשוט רעבים כל היום. חייגתי לביה"ס ושאלתי מה קורה במצב שילד מגיע ללא כריך, האם ביה"ס נותן מענה כלשהו".

מבית הספר נאמר לה כי במזכירות תמיד יש לחם עם ממרח כלשהו: חומוס, גבינה, שוקולד וכדומה, וכי בד בבד, בית הספר בפירוש מבקש מהורים שיכולים - להכין כריך נוסף ולהביאו למזכירות, כדי שילדים שאין להם - לא יישארו רעבים. "אנו נמצאים בפתחה של שנת לימודים חדשה וזה הזמן להגביר את המודעות בקרב הילדים שלנו לנעשה סביבם. אפשר להכין כריך נוסף ולשים במזכירות, ואני בטוחה שהכריך יגיע לילד הזקוק לו. אנא מכם תהיו עירניים. דבר שנראה לנו כמובן מאליו - לשלוח ילד לביה"ס עם כריך אינו מתאפשר בכל משפחה".

תגיות:בית ספראוכלקורע לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה