חדשות בארץ

איום השביתה יבוטל? ליברמן: "מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה"

שר האוצר טוען כי המשבר עם המורים אינו בגלל פערי תקציב: "78% מהציבור לא מרוצה ממערכת החינוך. הסיבות לוויכוח הן אחרות"

  • ב' אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שני) כי בניגוד לתפיסה הרווחת, המשבר עם המורים אינו בגלל פערי תקציב.

"כל מי שמספר שהוויכוח בין משרד האוצר להסתדרות המורים הוא על 800 מיליון שקלים הוא טועה ומטעה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "הסיבות לוויכוח הן אחרות - הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים- לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך.

"אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו"מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה", הוסיף ליברמן.

אתמול אמר ליברמן כי משרדו פנה לפרקליטות בבקשה להגיש צווי מניעה נגד השביתה של הסתדרות המורים ב-1 בספטמבר. "פעלתי מתוך אחריות ואני מקווה שגם משרד החינוך יצטרפו לדרישה שלנו לפתוח את הלימודים", אמר. "במקביל אנחנו ממשיכים במשא ומתן, ננהל אותו עד הצלצול הראשון. יש צמצום פערים, אך הם משמעותיים".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה לאשר לליברמן לבקש צווי מניעה, בשל השלכות השביתה על המשק כולו.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אף היא אופטימית לגבי פתיחת שנת הלימודים בזמן. "אם אתם שואלים אותי בנקודת הזמן הזו, אין שום סיבה שלא ייחתם הסכם – אפילו בשעות הקרובות, נוכל להחזיר להורים ולילדים את הוודאות לפתיחת שנת הלימודים", אמרה הבוקר בראיון ל-ynet. "הצדדים הצליחו להגיע בעצמם לצמצום הפערים. הצלחנו להביא את הצדדים לכדי מו"מ אמיתי".

אתמול תקפה שאשא ביטון את ליברמן ואמרה: "מי שמבקש צווי מניעה בזמן שבו יושבים הצוותים מכל הצדדים למשא ומתן, כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה - מוכיח שאינו מעוניין להגיע להסכם, ולא מתעניין בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד נשמעה האשימה בכאן רשת ב' כי "פקידי האוצר מתנהלים בצורה כוחנית ובריונית. הם עוסקים יותר בתדרוכים ולא במשא ומתן. אני רואה בזה כמו טרור כלפיי, כלפי בעלי ומשפחתי - אבל אני לא אכנע".

"אני לא מתעסקת בפוליטיקה ואני שמחה שגם הציבור מבין את זה – מה שמעניין אותי זה השכר של אנשי ההוראה. ראש הממשלה דיבר איתי פעמיים בטלפון, אמר שעובדי ההוראה חשובים לו מאוד, הוא יצטרך להתערב באופן אקטיבי", הוסיפה. "משרד האוצר רוצה לעשות הסכם ומצד שני מאיים בצווי מניעה, שלא יפחיד אותנו. זו תהיה בושה וכלימה אם ילכו לבית הדין להוציא צווי מניעה במטרה להביא את עובדי ההוראה בכוח ללמד".

תגיות:מערכת החינוךאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה