חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: ילדה בת 7 נפצעה מירי מחבלים

עבאס מאשים את נתניהו, פיגוע דקירה סוכל בשבת בבוקר, סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם ריצה משותפת בבחירות הקרובות. קבלו את סיכום חדשות השבת

  • ל' אב התשפ"ב
אא

שעה קלה לפני צאת השבת נפצעה ילדה בת 7 באורח קל בחצר ביתה שבכוכב יעקב כתוצאה מירי מחבלים. מדובר צה"ל נמסר שהילדה ככל הנראה נפגעה מירי תועה שבוצע מכיוון קלנדיה, אך גורם ביטחוני ציין כי נבדק החשד שמחבלים פתחו בצרורות ירי ונמלטו. הילדה פונתה לטיפול בבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא בהכרה מלאה ובמצב קל, וסובלת מפציעה שטחית בבטנה.

פיגוע ירי בליל שבת מחוץ ליישוב שבי שומרון הוביל לפגיעתם של מספר כלי רכב. בחסדי שמים אין נפגעים.

בשבת בבוקר סוכל פיגוע דקירה במעבר ריחן מערבית לג'נין. בחסדי שמים אין נפגעים. הכוחות קיבלו מידע מקדים על מחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה ועצרו אותו. ממשרד הביטחון נמסר כי הוא נלקח לחקירה של גורמי הביטחון. הסכין שעליו הוחרמה.

בערב שבת התרחש ניסיון לינץ' בקבר שמואל הנביא בירושלים, כאשר עשרות מחבלים התנפלו באכזריות על יהודי שהחזיק דגל ישראל. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים ערבים מכים באכזריות יהודי שמניף דגל ישראל ובועטים בו. שוטרים שניסו לעצור את הערבים התוקפים הגיבו ונפגעו. היהודי שהותקף הגיש תלונה במגרש הרוסים.

בחודש הבא תתקיים פגישה בין ראש הממשלה יאיר לפיד לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ובמרכזה יעמוד הסכם הגרעין עם איראן: על פי הדיווח הערב בכאן חדשות, ישנם מגעים בין לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד ללשכת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, לתיאום פגישה פנים אל פנים רק מספר חודשים בודדים אחרי שביידן ביקר בישראל. התכנון שנמצא על הפרק הוא מפגש משותף בין השניים פנים אל פנים, כאשר במרכז הפגישה צפויה להיות עניין חידוש הסכם הגרעין משנת 2015 בין האמריקנים לאיראנים. הפגישה, אם תתקיים, תהיה במהלך החודש הבא במסגרת עצרת האו"ם שנמצאת במטה הארגון בניו-יורק.

דרמה פוליטית שעה לפני כניסת שבת: חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר חתמו על הסכם ריצה משותפת בבחירות הקרובות, כאשר מי שתיווך ביניהם היה יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו. ההסכם נחתם בביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, אחרי פגישה משולשת. המפלגות אישרו את הדיווח והוציאו הודעות רשמיות.

על פי ההסכם בצלאל סמוטריץ יעמוד בראש הרשימה ויקבל חמישה מועמדים לכל מפלגה בעשירייה הראשונה. סמוטריץ׳ יקבל מקומות 1,3,4,6,8 ובן גביר יקבל מקומות 2,5,7,9,10.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס תקף את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וטען כי הוא מנהל נגד רע"מ והח"כים הערבים קמפיין הסתה שבו הוא מאשים אותם בתמיכה בטרור. "תבוא העת שנגיב לכל ההסתה הזאת", אמר. "נתניהו שניהל אתנו מו"מ יוצא בסרטונים ומאשים אותנו שאנו תומכי טרור כאילו אין רשויות אכיפה. אם היינו תומכי טרור היינו במקום אחר לגמרי".

פקיסטן: לפחות 937 בני אדם נהרגו בשיטפונות בהם 343 ילדים, ויותר מ-30 מיליון תושבים נותרו חסרי מחסה.

שר האוצר אביגדור ליברמן מאמין ששנת הלימודים תיפתח ביום חמישי הקרוב האחד בספטמבר. בראיון לחדשות 13 תקף גם את הפוליטיקאים: "לפני בחירות הם לא חושבים על האחד בספטמבר אלא על האחד בנובמבר".

תגיות:מחבליםסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה