חדשות בארץ

המשבר במערכת החינוך מחריף: יו"ר ארגון המורים מאיים להשבית את בתי הספר התיכוניים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האשים כי משרד החינוך לא נכנס עם ארגונו ל"משא ומתן רציני". שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, טענה כי ההצעה של משרד האוצר להסתדרות המורים מהווה "מסך עשן לתוכנית שלמה שבה אין שום אופק למורים שנכנסים למערכת"

  • כ"ז אב התשפ"ב
רן ארז (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)רן ארז (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר היום (רביעי) כי יתנגד לפתיחת שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים, זאת במידה ולא יושג הסכם קיבוצי עם ארגונו. את הדברים אמר בוועידת החינוך של דה מרקר בקריית אונו.

בצעד זה של ארז, משלבים ועדי המורים בראשותו ובראשות יפה בן דוד כוחות, ומציגים חזית אחידה בעניין השבתת מערכת החינוך כולה. לדברי נציגי הסתדרות המורים, המכשולים העיקריים נוגעים לרפורמת הבגרויות של שרת החינוך ולמעבר לחמישה ימי לימוד בשבוע.

בהמשך דבריו אמר ארז, כי לדעתו בסופו של דבר לא יהיה צורך להשבית את מערכת החינוך, שכן הוא בטוח כי ייחתם עם המורים הסכם: "הפערים לא גדולים, אבל עד שזה לא חתום זה לא חתום". עם זאת, האשים ארז כי "משרד החינוך לא נכנס איתנו למשא ומתן רציני, גם לא זירזתי אותו, רציתי לראות מה יהיה בהסכם של הסתדרות המורים. אני מתכנן שביתה, והודענו שבראשון בספטמבר לא נפתח את שנת הלימודים אם לא ייחתם הסכם קיבוצי".

יו"ר ארגון המורים התייחס גם למאבק של הסתדרות המורים: "בן דוד נמצאת עכשיו במלכוד. היא לא יכולה לוותר על המורים הוותיקים. צריך לפרק את משרד החינוך ולבנות אותו מחדש לפי הצרכים של המאה ה-21". עם זאת, לדבריו על בן דוד לקבל את הצעת האוצר לקבוע את שכרו של מורה מתחיל ב-9,000 שקלים.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, שאף היא השתתפה בוועידה התייחסה למשבר וטענה כי הצעת משרד האוצר להסתדרות המורים מהווה "מסך עשן לתוכנית שלמה שבה אין שום אופק למורים שנכנסים למערכת". היא הוסיפה, כי תעשה מאמצים כדי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה עם הסכם שכר טוב למורים.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה שלדעתה סיום המשבר נראה באופק והביעה תקווה כי הוא יסתיים כמה שיותר מהר: "העשן עוד לא לבן, אבל מתקרב. יושבים ברצינות כדי להגיע לפתרונות שיהיו מוסכמים על כל הצדדים. כשלמדתי את עשרת הדיברות בבית הספר היסודי לא זכרתי שיש דיבר שהסכמי שכר אמורים להימשך עד 31 באוגוסט. זה היה יכול להיגמר מזמן. לצערי רק עכשיו הדיונים מאוד ענייניים".

תגיות:מערכת החינוךיפעת שאשא ביטוןהסתדרות המוריםרן ארזארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה