חדשות בארץ

משמרות של 26 שעות: המתמחים יתפטרו מחר: "לא מוכנים לעבוד ככה"

מאות מהמתמחים ברפואה יגישו מכתבי התפטרות, לאחר שהאולטימטום שהציב הארגון לקיצור התורנויות פג

  • כ"ז אב התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90) (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

מאות מהמתמחים ברפואה יגישו מחר (חמישי) מכתבי התפטרות. בשלב זה מדובר בצעד הצהרתי בלבד, שכן הם יוכלו למשוך בחזרה את המכתבים בתוך 14 ימים, אך רבים מהם מתכוונים ברצינות, ונערכים להתפטרות המונית.

מחר יפוג האולטימטום שניתן בתחילת החודש על רקע חתימתה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי על היתר העסקה חדש למתמחים. על פי ההיתר החדש, התורנויות יקוצרו מ-26 שעות ל-16 עד 18 שעות בעשרה בתי חולים בפריפריה ובמקצועות נבחרים. שר האוצר אביגדור ליברמן סירב לממן את הפער, ואף קופת חולים כללית הגישה עתירה נגד. גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שהבטיח כי יפעל לקדם את קיצור התורנויות, כשל בכך.

ד"ר מיכל טייטל, מתמחה ברפואה פנימית, אמרה ל-ynet: "אנחנו כל הזמן רואים שאם לא מאיימים בהתפטרות אז לא קורה כלום. מבטיחים לנו הבטחות ודוחים את זה בעוד חודש ועוד שנה – ואנחנו ממשיכים לעשות את התורנויות. יותר גרוע מזה לא יכול להיות, מבחינתי אין לנו מה להפסיד. התורנויות הללו פוגעות בבריאות שלנו. כל תורנות אני מופתעת מחדש שיש מישהו שמוכן לתת אישור לדבר כזה מטורף".

ד"ר טל גרינברג, גם היא מתמחה ברפואה פנימית, נימקה את חתימתה על המכתב בכך שתנאי ההעסקה הפוגעניים האלה מסכנים גם אותה וגם את מטופליה: "אני מתמחה כבר כמעט שנתיים, וזה לא שווה את המחיר הנפשי, הגופני, המשפחתי והחברתי שאני משלמת. איך אחיה עם עצמי אם יקרה איזשהו אסון בטיפול בגלל שהייתי עייפה".

תגיות:מתמחיםמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה