חדשות יהדות

בעקבות האסונות הקשים: ישיבת מיר קיצרה את חופשת ’בין הזמנים’

ישיבת מיר, הישיבה הגדולה בעולם, הודיעה לתלמידי הישיבה כי הלימודים ל'זמן אלול' יחלו מחר (חמישי), ולא ביום ראשון: "אין לנו אלא להתחזק בתפילה ובעמלה של תורה"

  • כ"ז אב התשפ"ב
ישיבת מיר (צילום: אהרון קרון / פלאש 90)ישיבת מיר (צילום: אהרון קרון / פלאש 90)
אא

ישיבת מיר, הישיבה הגדולה בעולם, הודיעה על קיצור חופשת 'בין הזמנים' וחזרה לספסלי בית המדרש מחר (חמישי), ולא ביום ראשון א' אלול, כמקובל בעולם הישיבות מדי שנה.

על פי ההודעה שנמסרה לאלפי הבחורים והאברכים, הסיבה היא ריבוי האסונות הקשים שאירעו במהלך החופשה.

בנוסח ההודעה, שנשלחה בשמו של ראש הישיבה הרב אליעזר יהודה פינקל, נכתב כי "עקב האסונות הקשים שאירעו בשבועות האחרונים, אין לנו אלא להתחזק בתפילה ובעמלה של תורה".

"על כן, לבקשת מורנו ראש הישיבה ולאחר התייעצות עם מרנן גדולי ישראל, נקראים כל בני הישיבה להקדים במידת האפשר את סדרי חודש אלול ליום חמישי הקרוב כ"ח אב ער"ח אלול".

במקביל הוקדמו ההסעות לישיבה, והם יתקיימו כרגיל מיום חמישי בבוקר.

כזכור, בתקופת 'בין הזמנים' הנוכחית אירעו מספר אסונות מחרידים: הראשון שבהם הוא תאונת האוטובוס הקטלנית, בה נהרגו שושנה גלושטיין ושתי בנותיה. שושנה היא כלתו של הרב ישראל גלושטיין, אחד מראשי הישיבה, ובנותיה הן נכדותיו. בתאונה נפצעו צעירים נוספים, ביניהם צעירה בת 21 שאיבדה את 2 רגליה, ותינוק בן 9 חודשים. ימים ספורים לאחר מכן התרחש פיגוע באוטובוס שחזר מהכותל המערבי. גם בו נפצעו מספר יהודים, חלקם באורח קשה. בנוסף בשבועות האחרונים התרחשו מקרי טביעה קשים, ובנוסף לכל - התייתמותו של הדור ממרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל.

ישיבת מיר היא ישיבה חרדית-ליטאית ותיקה, אחת משתי הישיבות הגדולות בעולם (יחד עם ישיבת לייקווד). הישיבה היא ישיבה מבוזרת המתפרסת על פני כ-40 בתי מדרש שונים. כיום שוכנת הישיבה המרכזית בשכונת בית ישראל בירושלים, ויש לה ישיבה-בת במודיעין עילית. ישיבת מיר בארצות הברית היא ענף אחר של הישיבה.

מהו הרווח מלימוד התורה? הרב זמיר כהן מפתיע:

 
איך זוכים לתורה? הרב אשר דרוק מסביר:

 

תגיות:ישיבת מירבין הזמניםלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה