כתבות מגזין

הרב טוביה סינגר נלחם במיסיון: "קל יותר למנוע מיהודי להגיע לנצרות, מאשר להוציא אותו ממנה"

הרב טוביה סינגר, מומחה עולמי לנצרות, נלחם בעוז בתופעת המיסיון, בכל החזיתות – כולל ניהול דיבייטים מול פרופסורים נוצרים

  • כ"ז אב התשפ"ב
(בעיגול: הרב טוביה סינגר)(בעיגול: הרב טוביה סינגר)
אא

זה כבר לא סוד שבשנים האחרונות המיסיון הנוצרי הגביר את פעילותו בארץ ישראל, ומנסה להפיל יהודים תמימים לנצרות.  

אמנם לרובם המוחלט של היהודים זה נשמע הזוי ורחוק, להתנצר, אולם ראשי המיסיונרים מודעים לכך, ולכן הם נוקטים בשיטות של מרמה והטעיה - כגון הצגת הנצרות בגוון יהודי, כביכול, וניצול אוכלוסיות צעירות וחלשות להבאת יהודים לאמונה בישו הנוצרי. יהודים כאלו, שקיבלו עליהם את הנצרות, מכנים את עצמם בשם המטעה: "יהודים משיחיים".

הרב טוביה סינגר, מומחה עולמי לנצרות, נלחם בתופעה הקשה, ועוזר ליהודים לצאת מחשכת הנצרות חזרה לחיק היהדות.

הרב טוביה סינגרהרב טוביה סינגר

לאחרונה געשה הרשת כשהתפרסם סרטון דרמטי שבו פגש הרב סינגר באקראי ברחובות ירושלים מיסיונר נוצרי שהטיף לאמונה בישו. הרב התעמת איתו, ותוך מספר דקות בודדות הוכיח לו מתוך התנ"ך, ולהבדיל מהברית החדשה, שהנצרות שקרית ומטעה.

הרב מעורב גם בהדיפת מיסיונרים נוצרים שבאים מחו"ל, במטרה להקים בישראל ערוצי טלוויזיה, להמיר את דתם של יהודי אתיופיה ולהסתנן לתוך קהילות יהודיות תמימות. כל זאת נעשה בשיתוף עם ארגון "בינינו" (Beyneynu), שבעצמו הוקם על ידי מיסיונרית נוצרית לשעבר שפעלה לנצר יהודים, גילתה את האמת – והתגיירה.

נפגשנו עם הרב סינגר במטרה לקבל סקירה כללית על העניין המדאיג.

"חיי מוקדשים לעזור ליהודים שמצאו את עצמם במקום החשוך ביותר שנקרא נצרות, ה' ישמור, ואני עוזר להם לחזור ליהדותם", אומר הרב סינגר, "וחשוב מכך, הדבר הגדול יותר שאני יכול לעשות הוא למנוע מיהודים להגיע לנצרות מלכתחילה. קל הרבה יותר למנוע מיהודי להגיע לנצרות, מאשר להוציא אותו מהנצרות. אז אני דואג  לכך שהידע על התנ"ך ועל דרכי פעולתם של המיסיונרים יהיו זמינים לעולם, ואני עושה זאת על ידי כתיבה, הפקת סרטונים והרצאות מוקלטות".

באיזו גישה נכון וראוי יותר לנהוג כשניגשים ליהודי שנפל לנצרות? ריגשית, או שכלית-פילוסופית?

"אני נוקט בשתי הגישות, כשהגישה הרגשית ראשונה לבוא. שהרי לכל יהודי הנצרות רחוקה מאוד, ולא רק זרה - אלא אף עוינת, לאור כל הסבל שגרמה לנו ב-2000 השנים האחרונות. לכן חברי הקהילה של כת היהודים המשיחיים הם בדרך כלל חברותיים מאוד, ומסבירי פנים לכל יהודי חדש שמראה בהם עניין. אף על פי שאמונתם כוללת את כל יסודות הנצרות, לא תמצא בקהילות המשיחיות סממנים נוצריים שישפיעו מבחינה רגשית על היהודי, כגון צלב וכו', וזאת כדי לטשטש את הגבול הברור בין הנצרות ליהדות.

"מכל מקום, היהודים שנפלו לנצרות הם היהודים שקל יותר להגיע ולגשת אליהם. אם תפנה ליהודי כזה ותאמר לו את הדברים הנכונים באופן הנכון, הוא יחזור ליהדות מיד".

מה גורם ליהודי לחשוב בכלל על הנצרות? מה עלול לדחוף אותו לשם?

"בתחילת דרכי לא הבנתי זאת, אבל כעת העניין ברור לי. כבני אדם, לעיתים קרובות אנו עלולים לחוות בגידה או פגיעה דווקא מאותם אנשים הקרובים ויקרים לנו, שלמעשה היו אמורים להגן עלינו.

"הברית החדשה מציגה את ישו כמי שנבגד על ידי מי שהיה הכי קרוב אליו – העם היהודי, וזה גורם לאנשים להזדהות רגשית עם החבר הדמיוני הזה, ולפתח בתוכם רצון שלא לעזוב את האמונה בו, כדי שלא לעשות לו שוב מה שכבר חווה בעבר. לנו זה נשמע מגוחך, אבל כך הנצרות מושכת אליה את מאמיניה".

האם יש דרך מסוימת שבה עדיףלנסות לעזור ליהודים כאלו?

"כן. תמיד עדיף שהשיחה תהיה בארבע עיניים ולא בתור דיון או ויכוח קבוצתי, כי כשיש קהל מכל סוג שהוא, זה יגרום לאותו יהודי להרגיש שתוקפים אותו, ואז הוא יתקוף בחזרה.

"לעיתים נדירות עלול להיות מצב שבו יהודי שומר תורה ומצוות נופל לאמונה הנוצרית-משיחית, וכמובן, הוא לא מעוניין שהסביבה שלו תדע מכך. במקרים כאלו אני שולח אותו לישיבה מרוחקת, וממשיך לעבוד איתו. ברגע שיהודי שנפל לנצרות מבין שהנצרות שקרית, הוא חוזר אחורה, אל היהדות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אתה עורך דיבייטים (ויכוח תחרותי) עם פרופסורים ודוקטורים נוצרים. כאן בישראל אנחנו לא רואים הרבה דיבייטים. תוכל לספר לי מה מטרת הדיבייט?

"מטרת הדיבייט אינה לשכנע את הצד השני באמיתות דברי. ברור שאשמח לראות נוצרי נוטש את אמונותיו השקריות ומאמץ את אמונת האמת, אבל מטרת הדיבייט היא תמיד להוכיח לקהל שלי, שקורא את ספרי ורואה את הסרטונים שלי, שטענותי אינן נאמרות בחלל ריק, ורק היכן שאין פרופסור נוצרי מלומד שיענה עליהן, אלא גם כשפרופסור נוצרי שומע טענות אלו, הוא נותר ללא מענה.

"לכן הדיבייט הוא כלי בעל עוצמה רבה, כי רואים שמה שאני מלמד הוא "חסין כדורים" גם מול מלומדים נוצרים. והכל נעשה באופן מנומס, וכולם מסתדרים זה עם זה. מעניין לציין שפעמים רבות מלומדים ופרופסורים נוצרים מנסים להוכיח את הנצרות מתוך הברית החדשה בעצמה, שזה טיעון מעגלי".

אני מניח ששמת לב שישראלים רבים כלל לא מודעים למיסיון הנוצרי.

"כן, ברוך ה'. זה מצוין, אני מקווה שאחינו ואחיותינו לא ייחשפו לזוהמה הזו. חשיפה כזו עלולה להפוך אותם לפגיעים יותר. יש אנשים רבים בישראל שמאמינים בה', ויחד עם זאת הם די אבודים מבחינה רוחנית... אתה יודע, בארה"ב, אם תשאל אדם מה היא אמונתו הדתית, והוא יענה לך: 'אני חילוני', אז זה אומר שהוא לא מאמין באלוקים.

"אבל בישראל אתה יכול לשאול יהודי ישראלי מה היא אמונתו הדתית, והוא יענה שהוא חילוני. תשאל אותו האם אתה מאמין באלוקים? והוא מיד יענה: 'בטח שאני מאמין!'. ישראל היא מדינה דתית מאוד, מסורתית ביותר. אדם 'חילוני' אומר: 'נכון שאני חילוני, אבל זה לא אומר שאני אוכל חמץ בפסח או אוכל ביום כיפור, לעולם לא אעשה זאת'.

"למעשה, זהו מצב מסוכן מאוד, כי מדינת ישראל מלאה במיליוני יהודים שצמאים לקרבה לבורא עולם, אבל אין להם גישה למקור השתייה. הם רעבים למערכת יחסים עם ה', אבל החינוך הדל שקיבלו בקיבוץ ובת"א וכו' לא מספיק כדי לעמוד מול המיסיונרים, וזו חולשה.

"אותם מיסיונרים שמחים מאוד לבוא ולמלא את החלל הזה במסרים של הנצרות, על ידי שינוי פסוקי התנ"ך, הוצאת פסוקים מהקשרם ואפילו המצאת פסוקים שאינם קיימים כלל בתנ"ך! השיטה הזו כלל לא חדשה, אלא נמצאת עוד בברית החדשה, שבה יש פסוקים שכביכול מצוטטים מהתנ"ך, אבל למעשה הם ממוצאים לגמרי.

"מכל מקום, לישראלים יש יתרון – הם יכולים ללמוד את התנ"ך בשפה המקורית שבה נכתב, בלשון הקודש שבה ניתנה התורה בהר סיני מבורא העולם".

למה בכלל המיסיונרים רוצים להעביר יהודים על דתם?

"הנוצרים מאמינים שרק אם היהודים יתנצרו, אז 'ישו המשיח' כביכול יחזור שוב לעולם הזה. הם בטוחים שאם היהודים יאמינו בו, אז הוא יתגלה בפניהם. למעשה הם שואפים לנצר את כל העולם, אבל העיקר עבורם הוא היהודים. זו הסיבה שמיליארדרים מדרום קוריאה וקנדה, למשל, מזרימים כספים למיסיון כאן בישראל.

"חשוב מאוד שהישראלים יבינו שאלו אותם נוצרים שהם מאוד פרו ישראל. אותם נוצרים ששואפים לנצר את היהודים, הם אותם נוצרים שתורמים כסף רב גם למדינת ישראל.

"אלו לא אנשי BDS, אלו לא נוצרים קתולים, נזירים ונזירות נוצרים שרוצים לנצר את היהודים. לא הם עוסקים בכך, אלא הנוצרים האוונגליסטים, הנוצרים שהכי פרו ישראלים - הם אלו שרוצים להעביר את היהודים על דתם לדת הנצרות. אין מתנות חינם, נכון שאנחנו זוכים מהם לתמיכה כלכלית אבל יש לזה מחיר מסוכן, הם אלו שמחדירים לכאן מיסיונרים נוצרים".

האם לדעתך יש חיסון למיסיון? איזו עצה היית נותן להורים כדי "לחסן" את ילדיהם מהמיסיון?

"ובכן, התבלין היחיד, תרופת הנגד היחידה למיסיון הנוצרי היא לימודי תנ"ך. הבנת הספרות היהודית הקדושה, הכרת ההיסטוריה היהודית. מי שיש לו קשר אמיתי עם ה', אף מיסיונר לא יוכל לקחת זאת ממנו.

"הישראלים לא צריכים ללמוד את הברית החדשה, אבל הם כן צריכים ללמוד את ספר דניאל, הם כן צריכים להתענג על ספר ישעיהו. אנשים צופים בהרצאותי וחושבים שאני גאון, אבל למעשה כל מה שאני עושה זה ללמד אותם תנ"ך. זה הכל, זה פשוט מאוד. והם מתפלאים: 'איך לא ידעתי זאת?', והתשובה היא - כי מעולם לא למדת את ספר דניאל! ספר דניאל מכיל רק 12 פרקים, ספר יפהפה. הפסד גדול למי שלא לומד אותו. תלמדו את התנ"ך הקדוש שלנו! זה החיסון היחיד למיסיון הנוצרי", מסיים הרב סינגר את דבריו.

תגיות:נצרותמיסיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה