חדשות בארץ

שר החוץ הרוסי: מגנים בחריפות את התקיפות של ישראל בסוריה

על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל ורוסיה, מתח שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ביקורת חריפה על התקיפות הישראליות בשטח סוריה: "דורשים מישראל לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ובעיקר לכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה"

  • כ"ו אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, תקף היום (שלישי) את ישראל, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים במוסקבה עם מקבילו הסורי, פייסל אל-מקדאד. לברוב אמר כי ארצו מגנה בחריפות את "הנוהג המסוכן של התקיפות הישראליות בסוריה", והוסיף: "אנו דורשים מישראל לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ובעיקר לכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה".

כזכור, לפי דיווחים זרים, ישראל תקפה לפני שבוע וחצי בנמל טרטוס שבמערב סוריה, המשמש גם את כוחות חיל הים הרוסי. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי במהלך התקיפה חוסל יעד איראני, זאת בנוסף לתקיפת מוצבי חיזבאללה דרומית לעיר דמשק. קצין לשעבר בצבא הסורי טען כי היעד שחוסל מתגורר בכפר אבו עפסא, שנמצא דרומית לטרטוס. בנוסף, הותקפו באזור גם מערכות מכ"ם ומערכות הגנה נגד מטוסים.

במהלך השבועות האחרונים נמתחה ברוסיה ביקורת נגד ישראל בסוגיית פעילותה של הסוכנות היהודית במדינה. הגינוי של לברוב מהווה החרפה במתיחות השוררת ביחסים בין המדינות.

הגינוי של שר החוץ הרוסי מגיע על רקע הודעת משרד החוץ הרוסי בחודש יוני, בה נכתב כי רוסיה תגבש הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שתכלול גינוי של התקיפות הישראליות ואזהרה מפני ערעור היציבות האזורית ופגיעה בריבונות הסורית. בחודש שעבר דווח, כי מערכת הגנה אווירית רוסית הופעלה נגד מטוסי קרב ישראליים.

תגיות:רוסיהסוריהסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה