חדשות בארץ

גנץ מאשר: "יש משבר מול מצרים בעקבות מבצע ’עלות השחר’"

שר הביטחון בני גנץ אישר כי יש משבר בין ישראל לשכנתה מדרום, וציין כי הוא מקווה שהמשבר יחלוף בתוך מספר ימים

  • כ"ה אב התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ אישר הבוקר (שני) כי ישראל מצויה במשבר מול מצרים. בראיון שהעניק לכאן רשת ב' אמר גנץ כי "יש ימים של מתיחות שנובעים משלהי מבצע 'עלות השחר'. מקווה שהמשבר יחלוף בימים הקרובים". הוא הוסיף כי מצרים היא שחקן אזורי מרכזי והיא הידידה החשובה ביותר באזור לישראל: "נדע לייצב את היחסים, זה אינטרס של שתי המדינות ולפעמים יש עליות וירידות. לא צריך להפוך כל משבר לחזות הכול". יצוין כי בשל המתיחות מול שכנתנו מדרום, הגיע אתמול ראש השב"כ רונן בר למצרים ונפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

גנץ התייחס גם להסכם הגרעין מול איראן: "אנחנו נגד. זה הסכם רע במספר תחומים שקשורים ליכולת העשרה, פיתוח יכולת גרעינית ומערכות נשק. אני אישית שוחחתי על הנושא הזה עם ביידן בביקורו האחרון והוא היה מאוד קשוב. הוא כמובן לא אמר שום דבר, חוץ מזה שהוא חזר על מחוייבותו למנוע מאיראן יכולת להגיע לנשק גרעיני. אני לא בטוח שההסכם כפי שהוא מוצג כרגע, משרת את מה שהוא אמר".

גנץ התייחס גם למינוי הרמטכ"ל הבא, שקיבל אישור להתבצע גם בתקופת ממשלת מעבר: "ישבתי עם המועמדים, התייעצתי עם האנשים הרלוונטיים, קיימתי שיחות עומק עם אנשים מרכזיים ואני מניח שבתקופה הקרובה, ללא סטופר, אני אודיע", אמר.

תגיות:בני גנץמבצע עלות השחרמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה