הידברות לנוער

הידברות לנוער: אני רוצה ללכת לחדר כושר מעורב, למה אסור?

מה הבעיה ללכת לחדר כושר שאינו בהפרדה? ובכלל, מה הסיפור של הפרדה בין בנים לבנות באירועים, חופי ים ופעילויות חברתיות?

  • כ"ה אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעשות ספורט זה חשוב, ויש אפילו ציווי בתורה שמורה לשמור על בריאותנו – "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". הרמב"ם, מגדולי הפוסקים, אפילו כותב בספריו עצות שונות לשמירת הבריאות, וביניהן פעילות ספורטיבית. הגוף שלנו הוא הכלי שה' נתן לנו כדי שנוכל לחיות ולתפקד כמו שצריך, ולכן ברור שצריך לשמור עליו על ידי ניהול אורח חיים בריא שכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית.

זה חשוב לעשות ספורט, אבל צריך לעשות את זה באופן הנכון – בהפרדה בין גברים לנשים.
וזה לא רק בספורט, אלא בכל פעילות או שמחה או כינוס נלך רק כשיש הפרדה. ולמה? ה' הוא זה שברא אותנו, ומן הסתם שהוא מכיר אותנו הכי טוב. יותר טוב ממה שאנחנו מכירים את עצמנו. הוא יודע בדיוק מהן החוזקות שלנו, ומהן החולשות ונקודות התורפה שלנו. כדי שלא ניפול לדברים לא רצויים בעניין הצניעות הוא קבע לנו כללים שיעזרו לנו, וירחיקו אותנו מהנפילות. במבט שטחי זה יכול להיראות כאילו החוקים האלה רק מקשים, אבל אם מסתכלים על זה קצת יותר ברצינות ניתן לראות שבלי החוקים האלה, אפשר בקלות להגיע לדברים חמורים שירחיקו אותנו מה'.

ההפרדה בין גברים לנשים היא כמו גדר ששומרת עלינו במסלול הנכון. בדיוק כמו שלפי חוקי התעבורה, בכביש מהיר (אוטוסטרדה) חייב להיות שטח הפרדה בנוי, כמו גדר בטון, בין נתיבי הנסיעה המנוגדים. ולמה? כי בכבישים האלה נוסעים במהירויות גבוהות, וכל התנגשות קלה מביאה לתוצאות קטלניות. גם עבירות בנושא הצניעות הן בעלות השלכות חמורות מאוד, ולכן נדרשת בהן אקסטרה זהירות. חוקי ההפרדה בין גברים לנשים הם בדיוק כמו אותו גדר בטון שנמצא בין נתיבי הנסיעה, והם שומרים עלינו מ"התנגשות" בנושא הצניעות.

וחוץ מזה, ללכת לחדר כושר מעורב מביא למלחמה פנימית תמידית בין יצר הטוב ליצר הרע, ולהתמודדות קשה. אז עדיף לחסוך את זה מאיתנו, ולא לעשות לעצמנו חיים קשים.

 

מילים של התחזקות:

"לטפל בנפש זה כמו לטפל בגוף. אפילו יותר קשה, כי אתה גם לפעמים לא רואה את התוצאות. כשאתה עושה חדר כושר, אתה רואה שריר פתאום. ובנפש זה לוקח זמן, זה קשה. ואי אפשר לשרוד בלי אמונה – כל החיים שלנו זה אמונה... הנפש שלי היתה צמאה לזה" (עומרי כספי)

(צילום: אבי דישי / פלאש 90)(צילום: אבי דישי / פלאש 90)

תגיות:מכון כושרהידברות לנוערספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה