חדשות בארץ

מתיחות עם מצרים: ראש השב"כ רונן בר נפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי

על רקע הסכם הפסקת האש מול הג'יהאד האסלאמי בסיום מבצע "עלות השחר", מתרבים הדיווחים על מתיחות בין ישראל למצרים. ראש השב"כ המריא לקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי

  • כ"ד אב התשפ"ב
בר (צילום: פלאש 90)בר (צילום: פלאש 90)
אא

ראש השב"כ רונן בר נפגש היום (ראשון) בקהיר עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. הפגישה בין השניים התקיימה על רקע מתיחות שהתפתחה מול מצרים מאז סיום מבצע "עלות השחר". כזכור, הסכם הפסקת האש הושג בתיווכה של מצרים, לאחר שלושה ימי לחימה בין ישראל לג'יהאד האסלאמי. במסגרת ההסכם, התחייבו המצרים לטפל בנושא שחרור אסירים של הג'יהאד האסלאמי, בדגש על ראש הארגון בג'נין בסאם א-סעדי והעציר המנהלי חליל עוואודה. זאת למרות אי הסכמה ישראלית למהלך.

רק לאחרונה ביטל ראש המודיעין המצרי ביקור בישראל שתוכנן לימים שאחרי המבצע. לדברי בכירים בישראל, המצרים חשו "חוסר שביעות רצון" מכך שלאחר שהושגה הפסקת אש בעזה, ביצעה ישראל פעולות סיכול ומעצרים ביהודה ושומרון, במהלכן נהרגו פלסטינים בעיר שכם. ביקורו של ראש השב"כ נועד לנסות ולהפיג את המתיחות עם קהיר.

על פי הדיווח ב-ynet, גורם מדיני העריך את חומרת המתיחות ביחסים עם מצרים כ"בינונית". לדברי אותו גורם, "המדינות יצליחו ליישר את ההדורים בהקדם". לאחר פגישותיו של בר, התקיימה שיחה בין מנהיגי המדינות – ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שהביע את חוסר שביעותה של מצרים מטיפולה של ישראל בנושא האסירים.

בישראל עדיין מחפשים את הדרך לפתרון המשבר מול השכנה מדרום. ככל שהצדדים מתקדמים בשיחות, נדמה שעשוי להימצא פתרון אפשרי לשביעות רצונם, במסגרתו תסייע מדינת ישראל לאתר קברי חיילים מצריים שנקברו בישראל במהלך המלחמות. השבת גופותיהם, מקווים בישראל, עשויה להיות פשרה מקובלת על כל הצדדים.

תגיות:רונן ברהג'יהאד האסלאמימצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה