חדשות בארץ

המשבר במערכת החינוך: מחסור ב-3000 סייעות, אלפי גנים ייסגרו

מחסור חמור באלפי סייעות בגנים ובבתי ספר, מאות ילדים הזקוקים לסייעת צמודה לא יקבלו אותה: מאבקים בין משרד האוצר למורים

  • כ"א אב התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

שבועיים לפתיחת שנת הלימודים, והמשבר החמור במערכת החינוך נמשך: אלפי גני ילדים ייסגרו לסירוגין, חסרות יותר מ-3,000 סייעות. השכר הנמוך של הסייעות ותנאי ההעסקה גורמים לסייעות רבות להתפטר מתפקידן.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר ל-ynet: "עם מחסור של למעלה מ-3,000 סייעות הסיכוי להצליח לנהל שגרת לימודים רגילה הוא אפסי. מזה תקופה ארוכה אנחנו מתריעים על המחסור וכתוצאה מכך גנים נסגרים מהרגע להרגע. אם משרדי הממשלה לא יתעוררו ויתנו פתרון שימשוך כוח אדם איכותי, לא יהיה מי שייתן מענה ראוי לילדינו. הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול על מנת להציל את מערכת החינוך בישראל ולהבטיח שגרת לימודים שפויה".

גם המשא ומתן התקוע בין הסתדרות המורים למשרד האוצר על שכר עובדי ההוראה עלול אף להוביל לשביתה ולאי פתיחתה של שנת הלימודים בזמן. אמש (רביעי) נפגשו ראש הממשלה יאיר לפיד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירים נוספים. לאחר הפגישה שוחח לפיד עם יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד.

בפגישה סוכם כי עוד היום ייפגשו מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן. השניים ינסו להגיע לעמדה אחידה של הממשלה בנוגע למתווה שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

שר האוצר ליברמן לא נבהל מפני שביתה ב-1 בספטמבר. "התנהלות אלימה ובריונית לא תשתלם", אמר והאשים את הסתדרות המורים בכך שהיא משתמשת בתלמידים ובהורים כבני ערובה". במהלך מסיבת עיתונאים הציג ליברמן את הצעת משרד האוצר: "מורה צעיר יקבל מהמשכורת הראשונה כ-9,000 שקל מינימום. גמול על פעילות נוספת, מחנך או מחנכת כיתה - יקבלו 1,100 שקלים נוספים. מנהלת גן תקבל 1,500 שקל. מענק התמדה, מי שעובד שלוש שנים ברציפות וימשיך יקבל 24 אלף שקלים. שכר התחלתי של מנהל בית ספר יהיה 20 אלף שקל".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הגיבה הבוקר לאיומיו של בר נתן, שאיים להוציא צווי מניעה נגד המורים אם לא יפתחו את שנת הלימודים."יהיה כאן כאוס גדול. כפי שהם מתנהלים - שנת הלימודים לא תיפתח", אמרה בן דויד. "ראש הממשלה שוחח איתי אתמול, לא אגיד מה היה, אני לא מדליפה כמו באוצר. אבל אני מקווה שההתערבות שלו תביא פתרון".

תגיות:משברמערכת החינוךהסתדרות המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה