הרבנית חגית שירה

כך תכיני לקדוש ברוך הא מקום בין קירות לבך

כל מה שאת צריכה זה להכין להשם מקום בלב שלך, מקום שהוא רק שלך ושלו. שהלב שלך יהיה נקי בשעה שאת מתפללת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעיר שונם המקראית, גרה אישה גדולה, גדולה במעשים, חשובה ועשירה. לעיתים קרובות היה עובר בביתה איש קדוש - אלישע הנביא. כאשר ראתה האישה השונמית שהנביא הקדוש מתארח בביתה לעיתים כה קרובות, היא פנתה לבעלה ואמרה: "הנה נא ידעתי כי איש אלקים קדוש הוא עובר עלינו תמיד... נעשה נא עליית קיר קטנה ונשים לו שם מיטה ושולחן וכיסא ומנורה...", היא ביקשה להכין לו מקום קבוע, מקום נוח, מיטה נוחה, שולחן וכיסא ואפילו מנורה.

אומר הזוהר הקדוש: איש אלוקים קדוש עובר עלינו תמיד – זה הקדוש ברוך הוא שעובר אצלך תמיד, כן... אצלך, קול דודי דופק אין יום, אין רגע שהקדוש ברוך הוא לא מבקש אצלך פינה בתוך הלב, אומר הזוהר: תכיני לו עליית קיר קטנה. תכיני לקדוש ברוך הוא מקום בין קירות לבך, תכיני לו מקום ראוי, ותשימי לו מיטה ושולחן וכיסא ומנורה.

מיטה – זו תפילת ערבית, קריאת שמע והריני מוחלת שאת אומרת בלילה לפני השינה.

שולחן – אלה הקורבנות שאת אומרת בתפילה.

כיסא – זו קריאת שמע שנאמרת בישיבה והיא מגעת עד כיסא הכבוד.

מנורה – היא תפילת העמידה המאירה את חייך.

אומר הזוהר: אשרי מי שיכין לקדוש ברוך הוא עליית קיר קטנה, ודאי שהקדוש ברוך הוא יהיה אורח שלו בכל יום (זוהר פ' תרומה). מדהים!

כל מה שאת צריכה זה להכין להשם מקום בלב שלך, מקום שהוא רק שלך ושלו. מקום ברווח, מקום נקי ומואר, שהלב שלך יהיה נקי בשעה שאת מתפללת, כך תזכי והוא יהיה אורח שלך בכל יום.

פרשת ואתחנן היא פרשת התפילה והיא פותחת בפסוק שכולו הכוונה איך מתפללים. מסביר האור החיים הקדוש - ואתחנן אל השם בעת ההיא לאמור:

ואתחנן – להתחנן, לא להפסיק לבקש, עוד ועוד...

אל השם - תזכרי שהוא מלך העולם והוא כל יכול, השם זו מידת הרחמים, תזכרי שהשם הוא מלך מלא ברחמים - הוא הרופא הכי גדול, הוא היועץ הכי טוב, הוא מנהל הבנקים העולמי, הוא מנכ"ל העולם, והוא השדכן הכי גדול. אל תשכחי את זה לרגע!

בעת ההיא - הכוונה בכל זמן, גם בנפילות הכי גדולות שלך.

ואם עשיתי עבירה, אני יכולה להתפלל? ודאי, מה הקשר? אין הלכה שאומרת לאדם: אם עשית עברה בלילה אל תתפלל שחרית, או עשית עברה בבוקר - אל תתפלל מנחה... אין דבר כזה. תפילה היא בכל עת ובכל מצב, בעת ההיא – גם אם נפלת, גם אם את למטה למטה.

לאמור – ספרי לו הכל, שתפי אותו בכל כאב, הכיני לו מקום בתוך הלב, והקשר הזה יעטוף אותך בביטחון והישועות יזרמו אליך בשפע (סידור שירת חיי).

תגיות:לבהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה