חדשות בארץ

לאחר לחצים, אבו מאזן מבהיר: "השואה היא הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה המודרנית"

לשכתו של גנץ דרשה הבהרה, ואבו מאזן מסר: "לא הייתה כוונה להתכחש לייחודיות של השואה, שבוצעה במאה הקודמת, והיא דבר שיש לגנות בחריפות"

  • כ' אב התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם הבוקר (רביעי) הבהרה, ואמר כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר שהתרחש בהיסטוריה המודרנית של האנושות. בתשובתו לא הייתה כוונה להתכחש לייחודיות של השואה, שבוצעה במאה הקודמת, והיא דבר שיש לגנות בחריפות". 

עוד הוסיף: "הכוונה בפשעים שעליהם דיבר היא למעשי הטבח שבוצעו נגד העם הפלסטיני מאז הנכבה על ידי הכוחות הישראליים, ואלה פשעים שלא נפסקים עד היום הזה".

הבהרתו של אבו מאזן הגיעה לאחר לחצים כבדים מצד ישראל. ב-ynet דווח כי לשכתו של שר הביטחון בני גנץ העבירה מסרים תקיפים לאבו מאזן שבהם הבהירה שדבריו לא מקובלים - ודרשה ממנו להתנער מדבריו.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לביקורת הקשה שספג מחברי הקואליציה והאופוזיציה, על כך שנפגש מספר פעמים עם אבו מאזן, שטען בפגישה עם קנצלר גרמניה כי "ישראל ביצעה 50 שואות".

"מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני", השיב גנץ למבקריו.

"בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי – יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת - לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל", הוסיף גנץ.

"אני מתכוון להמשיך ולנהג באופן אחראי את ההתנהלות האזורית ובפרט מול הפלסטינים, למען ביטחון ישראל וללא שיקולים פוליטיים", סיים שר הביטחון את דבריו.

גנץ ספג הבוקר ביקורת קשה מחברי הקואליציה ומחברי האופוזיציה. השרה שקד אמרה: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה"ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין", אמרה השרה איילת שקד.

השר הנדל ציין כי "אבו מאזן היה ונותר מכחיש שואה. פגישות אישיות איתו הן מסר שלילי לאזור".

כזכור, אבו מאזן אמר אמש במהלך מסיבת עיתונאים בגרמניה כי "ישראל ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים".

תגיות:אבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה