חדשות בארץ

קטע מספרו החדש של נתניהו נחשף, וזה מה שכתוב בו

ספרו החדש של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מוצע למכירה מוקדמת באתר אמזון. כעת נחשף קטע מהספר ששמו "ביבי - סיפור חיי"

  • י"ט אב התשפ"ב
נתניהו (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)נתניהו (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

קטע מספרו החדש של בנימין נתניהו נחשף, ובו מתאר ראש הממשלה לשעבר באיזו תקופה הוא חש שהגיע לסוף דרכו הפוליטית.

הקטע הוא מתוך הספר "ביבי - סיפור חיי". הספר יצא לאור ב-22 בנובמבר 2022, לאחר הבחירות בישראל, אולם כבר כעת ניתן לבצע באתר "אמזון" הזמנה מוקדמת לגרסה האנגלית של הספר. גרסה דיגיטלית של הספר עולה 17 דולרים, וגרסה מודפסת המגיעה עד הבית עולה 35 דולרים. 

בקטע שנחשף מתאר נתניהו מתי נחל את ההפסד המוחץ ביותר בקריירה שלו. "ההפסד שנחלנו בבחירות 2006 היה מוחץ, הגרוע בקריירה שלי. הליכוד הצטמק ל-12 מנדטים בלבד. אפילו בהם זכינו רק בדוחק. במהלך הספירה התנדנד המנדט ה-12 בין הליכוד ל'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן. אם המנדט ה-12 יגיע לליברמן, הוא יוכתר כמנהיג האופוזיציה ואני אהפוך להערת שוליים. 

"בסופו של דבר, קולות החיילים העניקו לי את פרס הניחומים הזה, שהיה דל אך מכריע. גם על זה צריך לומר תודה, אמרתי לעצמי, ויצאתי אל מטה הבחירות של הליכוד בגני התערוכה. הוא היה כמעט ריק מאדם. נאמתי בראש מורם, אבל כולם - הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת - חשו שהסיפור שלי נגמר", לשון נתניהו.

"כשחזרתי מגני התערוכה אמרתי לשרה: ׳הפעם זה באמת נראה כמו הסוף. אולי פשוט אתפטר, ונוכל סוף סוף לחיות את החיים שלנו׳. ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן. 'ביבי', היא אמרה, 'אלה הם החיים שלנו'".

עוד כתב נתניהו כי כאשר בגיל 50 חשב שסיים את הקריירה הפוליטית שלו. מי שניחם אותו היה ביל קלינטון: "זמן קצר אחרי פרסום תוצאות המדגמים הודעתי על התפטרותי מראשות הליכוד ומהכנסת. אריאל שרון נבחר לראשות הליכוד והנהיג את האופוזיציה. לא חלף זמן רב עד שהטלפון צלצל ועל הקו היה ביל קלינטון. בדרכו העליזה הוא ביקש לנחם אותי על ההפסד. 'אתה תחזור', הוא אמר. אני עצמי פקפקתי בכך. הייתי בן 50. מבחינתי, עתידי הפוליטי כבר היה מאחוריי". 

באמזון מתואר הספר כ"אוטוביוגרפיה סוחפת ומרגשת מאת בנימין 'ביבי' נתניהו, אחד המנהיגים האדירים ומלאי התבונה של זמננו, המספר את סיפור משפחתו, דרכו למנהיגות, ומחויבותו הבלתי פוסקת להגן על ישראל ולהבטיח את עתידה".

"בספר זיכרונות זה טווה ביבי את סיפורו האישי המרתק המשתלב בהיסטוריה הדרמטית של ישראל והעם היהודי. באמצעות שורה של אנקדוטות, הוא מספר את ההתפתחות שלו מחייל למדינאי, תוך שהוא מספק פרספקטיבה ייחודית על מנהיגות, גיאופוליטיקה של המזרח התיכון ומאמציו המוצלחים להזניק את כלכלת ישראל ובכך להפוך אותה למעצמה עולמית של חדשנות טכנולוגית. נתניהו נותן מספק צבעוניים, מפורטים וחושפניים על מערכות היחסים והמשאים ומתנים הסוערים שניהל לעתים קרובות עם הנשיאים קלינטון, אובמה וטראמפ. בגילוי לב מאיר עיניים הוא מתעמק בערוצים החשאיים של הדיפלומטיה הבינלאומית - כולל מאבקו בכוחות הרדיקליים המאיימים על ישראל והעולם כולו, והאירועים המכריעים שהובילו להסכמי השלום פורצי הדרך של ישראל ב-2020 עם ארבע מדינות ערב", מובא בתיאור הספר.

הספר "ביבי - סיפור חיי" הוא עב כרס, המכיל יותר מ-180,000 מילים, קרוב ל600 עמודים. נתניהו כתב אותו במשך תשעה חודשים מאז שהחל את תפקידו כראש האופוזיציה. הספר צפוי להיות הנמכר ביותר בישראל, לפחות בעשור האחרון.

תגיות:בנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה