הסברה ישראלית

המרצה שהעמיד פלסטינית במקום: "לכולם יש זכות שיבה לארצם - ורק ליהודים לא?"

עושה היסטוריה: כך התמודד מרצה בנושא המזרח התיכון עם שאלה שהופנתה אליו מהקהל, על הסיוע ההומניטרי בעזה

אא

בהרצאה שנערכה לאחרונה והועלתה ליוטיוב, נראה מרצה אמריקני כשהוא מוקף בקהל שהגיע לשמוע את הרצאתו בנושא המזרח התיכון. 

בסרטון נראית אישה מהקהל, שמפנה את תשומת לבו של המרצה לכך ש-80% מהמשפחות בעזה תלויות בסיוע הומניטרי, לטענתה. 

למשמע דבריה, צעק המרצה בתגובה: "למה? הייתה להם הזדמנות. ישראל עזבה, נשארו חממות. היו הזדמנויות לפתח כלכלה. הסיבה שהם כולם נשענים על רווחה - מעידה על משהו. הם במחנות פליטים, ואת כל זה הם הביאו על עצמם. תגלו עצמאות, תבנו מדינה, תעשו משהו כמו שצריך. תעבדו במקום לצאת ולייצר רקטות.

"אני לא מרגיש צער", הוא ממשיך ואומר באומץ. "לאנשים שנתלים באומות המאוחדות. תבנו מדינה. תעשו משהו כמו שצריך".

בנקודה זו השואלת מובכת, וממשיכה את שאלתה בטון חלוש הפעם. "אני אזרחית פלסטינית של ישראל. הסבים שלי הועברו ממקומם מיפו לנצרת, ומעין חרוד לביסאן. אדמות סבי בעין חרוד הוחרמו על פי החוק הישראלי, חוק נכסי נפקדים, אף על פי שהיה נוכח, וכעת יש על אדמותיו קיבוץ שמפיק את רוב הזיתים בישראל. אני לא היחידה. 21% מאזרחי ישראל אינם יהודים. ישראל בהגדרתה אינה מדינה דמוקרטית. יש לך את חוק השבות הקובע שכל יהודי זכאי לחזור לארץ ישראל, אבל אני לא יכולה להתחתן עם מישהו מרמאללה..."

בנקודה זו איבד המרצה את סבלנותו. "ואם לרשות הפלסטינית יש זכות שיבה - זה הופך אותה לרשות גזענית?".

"כן, אבל המקום שלי הוא בירושלים...", היא מנסה לרמוז, אך המרצה ממשיך בנחרצות: "לרשות הפלסטינית יש זכות שיבה, לסין יש זכות שיבה, לגרמניה יש זכות שיבה. אם יש אומה אחת בעולם שיש לה זכות שיבה, זו ללא ספק המדינה היחידה שאזרחיה נטבחו, שישה מיליון מהם, בדיוק מהסיבה שאף אחד לא הסכים לקבל אותם. פלסטינים מתקבלים במקומות רבים בעולם כיום. 

"עכשיו, הטענה לגבי הרכוש היא טענה הגיונית. ל-800 אלף יהודים יש טענות דומות בתימן, עיראק, מצרים. למעל מיליון גרמנים מחבל הסודטים יש טענות כאלה. לפקיסטנים והודים יש טענות כאלה. גם לקפריסאים -אבל בכל המקרים האחרים, הפליטים המשיכו ובנו את חייהם. יש בחיים חוק התיישנות. 50 שנים אחרי 1948 או 60 שנים אחרי, תתגברו על זה. תתקדמו הלאה. אל תחיו בעבר, אל תגורו במחנות פליטים. היהודים ששרדו את השואה - המשיכו הלאה. הם לא הולכים עם מפתחות הבתים שלהם בפולין וליטא ותימן, ביד. הם חיים בהווה ובעתיד. ניצולי השואה ששרדו בנו מדינה, וזכו בפרסי נובל, הם התקדמו. 

"הפלסטינים למרבה הצער חיים בעבר. מדינות ערביות רבות מנצלות את הפלסטינים ככלי משחק, ומנציחות את מצבם כפליטים במקום לשלב אותם באוכלוסיה. מתייחסות אליהם כאל עבדים. לפלסטינים יש תלונות, אך רק חלק מהן קשורות לעם היהודי. ודרך אגב, לא שמעתי את התלונות הפלסטיניות בין 48 ל-67, כשאדמתם הייתה כבושה בידי הירדנים, או כשהייתה כבושה בידי המצרים. לפתע הם הפכו מוטרדים מהכיבוש, ומכך שנלקחו אדמותיהם. ותזכרו, לא היה פליט אחד, אילו הפלסטינים היו מקבלים את החלטת האו"ם מ-48.

"אם היו מקבלים את מדינת ישראל ובונים מדינה משלהם, לא היה פליט אחד. בעיית הפליטים היא תוצאה של פלישת מדינות ערב לישראל, וזאת האמת".

תגיות:הסברה ישראליתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה