חדשות יהדות

הרב אדלשטיין למשפחה ששכלה את האם והבנות: "הצער שלכם מכפר על הדור"

הגאון רבי גרשון אדלשטיין במכתב תנחומים לבני משפחת גלושטיין, ששכלו בתאונת הדרכים המחרידה בירושלים את האם שושנה ושתי בנותיה - חיה שרה וחנה ז"ל: "איננו יודעים דרכי שמים"

  • י"ח אב התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', שלח אתמול (ראשון) מכתב תנחומים לבני משפחת גלושטיין, ששכלו את האם שושנה ואת שתי בנותיה הקטנות חיה שרה וחנה ז"ל.

בדבריו, כתב הרב אדלשטיין: "נמס כל לב אל שמועה כי באה, בסילוקה בפתע פתאום בדמי ימיה של האשה החשובה מרת שושנה רייזל גלושטיין ע"ה, עם שתי בנותיה היקרות ע"ה נפשות שלא טעמו טעם חטא, המקום ינחם את בעלה הרב הגאון ר' דב שליט"א, עם צאצאיו היקרים שיחי', הוריה היקרים שליט"א וכל בני המשפחה שיחי', בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.

הרב התייחס לכך שמדובר באסון שאמור לעורר את כלל הציבור, ולא אסון פרטי למשפחה: "הנה אין אנו יודעים דרכי שמים, אמנם באסון שכזה, נשאלת השאלה 'מה זאת עשה אלוקים לנו', כי הדברים מכוונים לא רק למשפחה אלא לכל אחד ואחד.

הרב הוסיף וכתב כי מובא בגמרא על אחד מן האמוראים שנפטר לו ינוקא, והגיע אחד האמוראים לנחמו ואמר לו חשיב את לאתפוסי אדרא', ופירש"י 'חשוב אתה למעלה לתופסך ואת בניך בעוון הדור שצדיקים נתפסים על הדור'".

"היינו שהאבא וכל בני המשפחה הם חשובים, שהצער שלהם מכפר על הדור ומעורר לתשובה", הסביר הרב אדלשטיין, וקרא לציבור להתחזק ולא להסיח דעת מתיקון הנפש: "וזהו ע"י שמתעוררים להתבונן לחפש דרכינו ומעשינו ולא להסיח דעת מהדברים הצריכים תיקון, וזהו תנחומים למשפחות החשובות, שהצער שלכם חשוב לכפר על כל הדור".

הרב פנה לכלל ישראל וקרא להתעורר ולשוב בתשובה, ובעיקר בתורה, עבודה וגמילות חסדים: "ולכן מחובת הציבור להתעורר לשוב בתשובה ולתקן דרכינו ומעשינו ולהוסיף זכויות, וכל אחד יודע נגעי לבבו, לתקן את מה שצריך תיקון אצלו, והעיקר הוא להתחזק בג' עמודי העולם, תורה עבודה וגמילות חסדים, ובפרט עתה בימי בין הזמנים יש להתחזק בעסק התורה, ולהוסיף כל א' כפי כוחו, ואפי' עוד כמה דק' אין לשער גודל ערכם".

"הקב"ה יעזור שיהיו מכאן והלאה רק בשורות טובות, ויזכו כל בני המשפחה מעתה לחיים טובים ומאושרים, ואך ששון ושמחה ישיגום ונסו יגון ואנחה לאורך ימים ושנים מדושני עונג", סיים הרב אדלשטיין את דבריו.

תגיות:הרב גרשון אדלשטייןמשפחת גלושטייןניחום אבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה