חדשות בארץ

תגובות סוערות בעקבות הפיגוע בעיר העתיקה: "להרוס את בית המחבל עוד הבוקר"

במערכת הפוליטית הגיבו לפיגוע הירי שהתרחש בסמוך לכותל המערבי בירושלים: "מאוחדים בתפילה לרפואת הפצועים. נכה בטרור"

  • י"ז אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד התייחס רק הבוקר (ראשון) לפיגוע הירי שהתרחש בסמוך לכותל המערבי בירושלים. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה יאיר לפיד, עודכן במהלך הלילה והבוקר, בפרטי פיגוע הירי הלילה בירושלים ומקבל עדכונים שוטפים".

לפיד ציין כי "כוחות הבטחון, שב"כ, צה"ל, ומשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס, יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים". לדבריו, "ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה"ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".

שר הביטחון בני גנץ על פיגוע הירי הלילה בירושלים: "‏פיגוע קשה הלילה בירושלים. כוחות הביטחון פועלים בשטח וישימו את ידם על המחבל וסייעניו. מתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הפצועים".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "‏אני מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הירי הרצחני בירושלים, ומחזק את ידי כוחות הביטחון במרדף אחר המחבלים ושולחיהם".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הבטיח כי כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל. השר קיים הערכות מצב עם צמרת המשטרה, ומסר: "בשעה זו מנהלים המשטרה ושאר כוחות הביטחון מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע. אנחנו נגיע אליו ונניח עליו את היד, חי או מת, כמו גם על שולחיו אם יש כאלו. לא נאפשר לאיש לשבש את שגרת חיינו, ונפעל במלוא הנחישות והעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ואזרחיות ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לפיגוע כי "ברגעים הקשים הללו כולנו מאוחדים בתפילה להחלמת הפצועים ומחזקים את ידי כוחות הביטחון במרדף ללכידת המחבלים ובתקווה לחיסולם. עלינו להכות בטרור ללא רחם ולפגוע במשלחיו ובמי שתומכים בו ומעודדים אותו בכל מקום".

חה"כ מוסי רז (מרצ) אמר כי "‏ירי על אזרחים הוא פשע מלחמה. מגנה את הירי על האוטובוס בהר ציון ומאחל איחולי רפואה שלמה לפצועים".

יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון הגיב אף הוא לפיגוע: ‏"פיגוע קשה מאוד הלילה ליד הכותל המערבי, מתפללים ובהם אישה הרה נורו מטווח אפס בדרכם הביתה מתפילה בכותל. יחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לשלומם של הפצועים. אני סומך על כוחות הביטחון המצוינים שלנו שיתפסו את המחבל המתועב ובמקביל יש להרוס את ביתו של המחבל עוד הבוקר".

תגיות:פיגוע יריעיר עתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה