הידברות לנוער

הידברות לנוער: חברים שלי מתחילים לעשות שטויות. מה עושים?

הראש שלי ושל החברים קצת אחרת, לא בדיוק על אותו קו. הם מתחילים לעשות דברים שקצת לא מתאימים לי. מה אפשר לעשות?

  • י"ב אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתם קולטים את החברים שלכם עושים משהו לא לעניין, ואתם מעלימים עין. אבל אז אתם מגלים שזה לא משהו חד פעמי, וכבר זורקים להם הערה. התגובה? כנראה משהו בסגנון של "תפסיק להיות כבד", "מה נהיית לנו צדיק עכשיו?!", בליווי עקיצה או שתיים. כנראה שאתם לא תשנו אותם. זה הראש שלהם, ואתם קצת בראש אחר.

אם אתם אומרים לעצמכם 'אנחנו נצליח להיות חזקים, ולא להיגרר אחרי דברים לא מתאימים', אז הנה התשובה לזה מתוך התורה עצמה: רבינו בחיי, מגדולי פרשני המקרא, מסביר על פרשת 'לך לך' שהקב"ה ציווה את אברהם אבינו לעזוב את ארצו ומולדתו, כדי לא להיות מושפע מעובדי האלילים שנמצאים שם. אפילו אברהם אבינו (!), שלחם ושבר את הפסלים של העבודה הזרה, ולימד אנשים על האמונה בבורא עולם, וגייר וזיכה את הרבים – עלול היה להיות מושפע מחברה רעה, ולכן ה' ציווה אותו לעזוב את אותו מקום.

גם כלב בן-יפונה נשיא שבט יהודה, ויהושע בן-נון יורשו של משה רבנו, שהיו צריכים בתקופת הנדודים במדבר של עם ישראל לצאת למשימה לארץ ישראל, וידעו שהמלווים שיהיו איתם הולכים להוציא דיבה על הארץ, נגד רצונו של ה' – עשו פעולות רוחניות כמו תפילה, כדי שלא יסחפו אחרי הסביבה שלהם, ויכשלו בסופו של דבר בהוצאת דיבה בהשפעת שאר המרגלים.

זאת אומרת, שאפילו שהם לא רצו להוציא דיבה, עדיין הם ידעו שיש כזה דבר שנקרא 'להיסחף...', ובסופו של דבר יכולים ליפול במקומות שלא רצינו, ולעשות דברים שלא תיכננו. אז אם אנשים ענקיים וקדושים כאלה עלולים להיסחף, אז ברור שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. והדרך היחידה לא להגיע לשם זה פשוט להתרחק מאותם חבר'ה, או כמו שאומרים, להתחיל לסנן...

האם אני חופשי או מושפע מהסביבה?הרב זמיר כהן במסר קצר וקולע:

 

השפעת הסביבה ניכרת בכל התחומים בחיינו - בזוגיות, באישיות במצב הרוח שלנו ועוד. בשיחה זו הרב יגאל כהן מעמיק ומסביר על השפעת הסביבה על חיינו:

 

כיצד המעשים שלנו משפיעים על הסביבה? הרב מיכאל כהן במסר קצר ומחזק. צפו:

 

מילים של התחזקות:

"לשבריר שנייה ניסיתי לדמיין איך חיי היו נראים אם חלילה לא הייתי שומרת תורה ומצוות. במילה אחת: 'אמאל'ה!', בשתי מילים: 'אבודה לגמרי'. ברגע של חסד, ה' פתח לי את אור בהירות הדרך וזכיתי ללכת לאור האור הזה. ומבחינתי, כל החיים שלפני אותו הרגע, חסרים... המחירים שאני והחברות שלי היינו מוכנות לשלם כדי להיות חלק מעולם האמנות היו מזעזעים. הניתוח בברך נתן לי הזדמנות להסתכל על זה מהצד ולהבין, שהעולם הזה לא ראוי כלל להקרבה הזו". (איה קרמרמן)

תגיות:גיל הנעוריםהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה