כתבות מגזין

"בגילי? לסמינר חרדי? עם כל העבר שלי?!"

לפני כ-20 שנים, כשהילה רק התחילה להתחזק, היא הייתה רווקה הקרובה לשנתה ה-30, עם זמן פנוי בכמויות ובדידות גדולה בשבתות. מה ענה לה הרב שהדריך אותה כששאלה על מסגרת שמתאימה לה, ומה היא אומרת היום לבנות שמתחזקות?

  • ח' שבט התשפ"ג
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

**חלק מהפרטים שונו בכתבה על מנת למנוע זיהוי**

הילה עמדה על מפתן חדרו של הרב כשהיא על סף ייאוש. העולם הישן שהיא רוצה לעזוב, מושך אותה בכוחות שליליים ממגנטים, שנדמה לה שהם חזקים ממנה. כבר שלוש שנים שהיא מנסה להיחלץ מקשר עם בחור שלא מיטיב עמה, בלשון המעטה.

"רציתי בכל מאודי בית של תורה, אבל שגרת החיים שהייתה לי, כולל חילולי השבת שבבית הוריי, החלישו אותי מלחשוב אפילו איך לבנות את הבית שלי", מספרת כיום הילה להידברות. "לפעמים אפילו התגנבו להן מחשבות שאני חלילה, לא ראויה".

בכל יום חמישי הילה הייתה מגיעה לשעת הקבלה של אותו רב יקר, שניסה לעזור לה ככל יכולתו. הרבה ספקות, בלבולים ואי-וודאויות ליוו את השבוע שלה, ולקראת יום חמישי היא תמיד הרגישה שכבר אין לה חמצן. ברוב הגדול של המקרים, תשובותיו הרב החיו את נפשה, ונתנו לה מעט כח להמשיך, חוץ מאותה פעם כשהיא ביקשה לברר על מסגרת תורנית שתתאים לה.

 

"נשברתי בכל פעם שנכשלתי"

"כבר 28 שנים שהנשמה שלי היתה צמאה לקדושה, ובגיל הזה, כשסוף סוף הבנתי זאת, היו לי מניעות גדולות שהותירו אותי חלשה, בלי אוויר ממש. מצד אחד הייתה הרגשה של משהו חדש ומיוחד שמתחיל אצלי בחיים, ומצד שני, לא היה לי מושג אפילו איך לצעוד את הצעדים הראשונים. בתוך כל אלו רציתי להרגיש שבת יהודית אמיתית, רציתי סדר יום באווירה של קדושה. זה ממש שבר אותי כשלא היה לי את זה, ועוד יותר נשברתי בכל פעם שנכשלתי באיסורים שונים ומשונים", משתפת אותנו הילה על תחילת דרכה בעולם התשובה דאז.

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)

וכך, כאשר רוב חברותיה היו כבר נשואות עם ילדים. הילה לא רצתה להפריע להן בביקורים בשבת. ביחד עם מעט החברות הרווקות שעוד היו לה, היא ניסתה לקושש פירורי קדושה בשבתות ובשאר ימות השבוע.

באחד מימי חמישי היא שוב הגיעה לשעת הקבלה של הרב היקר שליווה את דרכה, אבל מה שהוא אמר לה, הותיר אותה המומה. אולי הרב לא הבין באמת את המצוקה שלה?

 

"איך אני, בגיל 28 אגיע לסמינר חרדי"?!

"את צריכה סמינר חרדי לבנות", אמר לי הרב. "המילים שלו הכאיבו לי, וננעצו בי כמו חרב חדה, כאילו כדי להבליט את הניגוד הגמור ביני לבין סמינר חרדי לבנות. אני בטוחה שכל כוונותיו של הרב היו לטובתי, הרי שיתפתי אותו בקשיים שלי ובצורך שלי במסגרת תורנית, אבל הרגשתי בושה אדירה. איך אני, בגיל 28, אגיע לסמינר חרדי?! מישהו שם יבין לליבי? נדמה היה לי שאני גדולה מכולן בגיל, שונה באורחות החיים ועם עבר שרובץ על הגב שלי כמו אבן גדולה שאינה נגולה מליבי".

הילה חזרה שוב לביתה שבמושב, והדרך באוטובוס עברה עליה בתהיות. לא היה לה מושג שאין לה במה להתבייש: היא לא אשמה שהיא נולדה למשפחה לא שומרת תורה ומצוות. לא היה מי שיגיד לה שבמקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים.

היא לא הכירה בנות במצב שלה. היתה לה רק חברה אחת בעלת תשובה שהיא הכירה, אבל כמה כבר היה משותף לאישה בת 42 עם ילדים ולרווקה בת 28? כמה היא תוכל להבין אותה באמת?

 

מניעת שגיאות ונפילה לדמיונות ולעצבויות

"אם רק היתה לי דמות של רבנית טובת לב, שהייתה מכוונת אותי מדי יום. אם רק הייתי הולכת למסגרת מסודרת עם שיעורי תורה מחזקים שהיו מונעים ממני לעשות שגיאות וליפול לדמיונות ולעצבויות – יכול להיות שהייתי מתמקמת במסלול התשובה בצורה יציבה יותר, וחוסכת זמן יקר והרבה כאב לב. אמנם אותו רב שהייתי מגיעה אליו להתייעצויות הינו רב גדול, ואנשים רבים ממתינים לו בשעת קבלת הקהל, אבל אני לא חושבת שלפני 20 שנה היו ערוכים להבין באמת מה עובר בחייה של בעלת תשובה רווקה, גם אם הרצון לעזור היה קיים. למעשה, לא היתה אפשרות לתת לי מענה נכון בגלל המחסור במסגרת שתעטוף אותי בצורה נכונה", מסכמת הילה.

כך, כשהיא בודדה בדרך, וללא מסגרת מתאימה, השקיעה הילה שנים רבות אחר כך כדי לבנות את עולמה הרוחני בחשכה, ולאט לאט נדלק האור. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מדרשת אלישבע. בשביל התורה. בדרך שלך

דוא"ל rishum6865@gmail.com

הודעות ווטסאפ 050-4712454

 

"שמחתי שהבנות לא תעבורנה דרך עלומה ועגומה כמו שאני עברתי"

"תודה לה', אני במקום טוב היום מבחינה רוחנית. יש לי יציבות, והתחזקתי הרבה בזכות ההרצאות של הידברות. בנוסף, אני קשורה להידברות בדרכים נוספות, ומכירה את הנפשות הפועלות. כששמעתי לאחרונה שהידברות הקימו מדרשה לבנות – התרגשתי מאוד! שמחתי שהבנות לא תעבורנה דרך עלומה ועגומה כמו שאני עברתי".

הילה מספרת בהתרגשות מה עבר עליה כשהיא קראה את הכתבה הראשונה שפורסמה על מדרשת אלישבע לבנות מתחזקות בנשיאותו של הרה"ג זמיר כהן שליט"א.

"אני כל כך מאושרת בשביל בנות שמתחזקות שיש להן אבא ואמא כמו הידברות. זה לא היה קיים בתקופתי. כל מי שרוצה לדעת עוד על עולם היהדות ולהכירו לעומק, כל מי שמעוניינת להמשיך להתחזק, אבל לא יודעת מהיכן להתחיל יכולה להיות רגועה שהיא הגיעה למקום הנכון. זה פשוט לשוב הביתה כשאבא שבשמיים מחכה לך בחיבוק גדול".

 

שיעורים מפי הרה"ג זמיר כהן, ומפי הרבנית, רעיית הרב

הרבנית בת-שבע כהן, מנהלת המדרשה וכלת הרה"ג זמיר כהן מספרת לנו על המדרשה: "המדרשה נפתחה לפני כשבעה חודשים, והיא מונה קבוצה של כשלושים בנות איכותיות. מאז שהוקמה המדרשה, הגיעו אלינו פניות ובנות נוספות, ובעקבות הביקוש אנו שוקדים בימים אלו על הרחבת המקום, שיפתח את שעריו בשמחה לבנות נוספות".

למי מיועדת המדרשה?

"המדרשה מיועדת לבנות שרוצות להתחזק בקיום התורה והמצוות, ולגלות את היופי שבחיים היהודיים. אנחנו מכוונים לבנות שמגיעות מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות או מבתים דתיים, שכאמור רוצות ללמוד באווירה מקרבת כדי לקבל כלים משמעותיים לאיכות חיים לקראת הקמת בית יהודי.

"בנות המדרשה מגיעות מידי יום לשיעורים עם רצון ועם צמא אדיר לדעת וללמוד עוד על הבורא ועל התורה, ואחר כל שיעור הן יוצאות נפעמות על העומק ועל היופי שיש בתורה הקדושה". משתפת אותנו הרבנית בת-שבע כהן באווירה המיוחדת הקיימת במדרשה.

 

"יש אהבה ושמחה בין הבנות. כולן עוזרות האחת לשניה ברוחניות ובגשמיות"

"המדרשה זכתה בסיעתא דשמיא להיות מקום כזה שבו כל בת שנכנסת, מרגישה מיד אוירה מרוממת וחיבור למקום. למעשה המדרשה היא 'בית שהוא דרך חיים', ויש אהבה ושמחה בין הבנות. כולן עוזרות לכולן ברוחניות ובגשמיות - פשוט משפחה גדולה.

"בנוסף, השבתות במדרשה הן דבר ייחודי. אווירת השבת הנפלאה, ולאורכה מתקיימים שיעורים מפי מספר רבנים ורבניות. בשבוע שלא מתקיימת שבת במדרשה, כל בת מקבלת ביום שישי הודעה קולית מפי הרה"ג זמיר כהן עם מסר מיוחד לבנות ולמשפחות המדרשה בו הרב מדבר על כוחה של השבת על כיבוד ההורים ועל נושאים חשובים נוספים.

"לבד מההרצאות ומהשיעורים במגוון נושאי היהדות, אמונה ויסודות התורה, מתקיימים שיעורים בנושאי בחירת בן זוג, קשרים וחברויות והבית היהודי. ניתן דגש מיוחד על בניית השקפה מאוזנת ויציבה על פי הכוונת נשיא המדרשה, הרה"ג זמיר כהן. בנות שנמצאות בשלב השידוכים, זוכות מידי שבוע להתכנס לקורס ממוקד ומיוחד מפי הרב איתמר אינהסזאן, מומחה לענייני שלום בית והבית היהודי, ומכשיר מדריכי חתנים, בענייני השידוכים ובניית הבית היהודי בצורה יציבה וטובה. שיעורים אלו נעשים במקביל עם שדכניות בעלות ניסיון רב בתחום.

 

מפגשים קבועים עם הרבנית אלישבע כהן, תליט"א נשיאת המדרשה, ורעיית הרב זמיר כהן שליט"א

בנוסף, מתקיימים שיעורים בהלכה מפי הרה"ג ירון אשכנזי במבנה של התוכנית המוכרת מבית הידברות, 'הלכה למעשה'. הבנות שואלות שאלות בהלכה שהתעוררו אצלן במהלך השבוע, והרב משיב את דבר ההלכה עם הטעמים ועם הנימוקים."

בנות המדרשה זוכות גם לפגוש את הרבנית אלישבע כהן, נשיאת המדרשה ואשת הרה"ג זמיר כהן, במשך שלוש פעמים בשבוע. במפגשים הרבנית נותנת יעוץ וליווי אישי צמוד לכל בת על פי המקום שלה, לפי מה שטוב לה ולפי הקצב שלה.

"מדי שבוע אנו יושבות יחד לשיתוף חוויות ורשמים מהשבוע החולף, מדהים לשמוע מכל בת איך היא הגיעה עם התלבטויות ועם ניסיונות, ואיך יד ה' הובילה אותה עד שהיא הגיעה למקום הטוב שבו היא נמצאת.

"ברוך ה', לאור הביקוש הרב אנחנו נערכים לקליטת בנות נוספות ואיכותיות אל המדרשה. אני פונה למי שרוצה לדעת עוד על עולם היהדות ולהכירו לעומק, ולמי שמעוניינת להתחזק, אבל לא יודעת מאיפה להתחיל. כמו כל אחת, החלום שלך הוא להקים בית בישראל, ואת רוצה לדעת איך לעשות את זה נכון: את שואפת לגור במקום שבו תוכלי להרגיש את נועם התורה והמצוות ביחד עם בנות כמוך. צעד צעד. בדיוק בשבילך הקמנו בהידברות את מדרשת אלישבע, מיסודו של הרה"ג זמיר כהן שליט"א. המדרשה בנשיאות הרבנית, רעיית הרה"ג זמיר כהן שליט"א, מזמינה אותך להצטרף וליהנות מלימודי היהדות שלך".

מדרשת אלישבע. בשביל התורה. בדרך שלך

דוא"ל rishum6865@gmail.com

הודעות ווטסאפ 053-3623456

תגיות:מתחזקותמדרשת אלישבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה