חדשות בארץ

פרטים חדשים על המבצע בג’נין: המחבל שנלכד במכולת, והניסים הגלויים

בלב מחנה הפליטים העוין, ותחת אש כבדה: המסתערבים נאבקו בעשרות לוחמים חמושים. בחסדי שמים המבצע הצליח, ללא נפגעים כלל בקרב כוחותינו

  • ו' אב התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

פרטים חדשים על המבצע: כבר חודשים ארוכים מנסים כוחות הביטחון ללכוד את בסאם א-סעדי, מנהיג ארגון "הג'יהאד האסלאמי" בשומרון. בלילה שבין שני לשלישי השבוע הוא נתפס, בפעילות מורכבת ותחת אש כבדה.

המבצע החל בשעה 22:00, כאשר כוח מסתערבים נכנס למחנה הפליטים ג'נין בכלי רכב אזרחיים.

מודיעין מדויק הפנה את הלוחמים לעבר הבית שבו הסתתר א-סעדי, והלוחמים החלו לירות. א-סעדי, ששמע את היריות, החל לברוח מביתו. המסתערבים סגרו על כל פתחיו של הבית. חמושים החלו לירות צרורות מכיוונים רבים, כדי לחפות על בריחתו. באותו רגע, בו א-סעדי כמעט והצליח להימלט, לוחם עוקץ זיהה אותו ושלח לעברו את כלבו, שלכד אותו ברגע האחרון. הכלב נשך את א-סעדי, שהתנגד למעצר, ליד אוזנו - ופצע אותו באורח קל. המעצר המשפיל על ידי כלב, שתועד במצלמות אבטחה, וסימני הדם הרבים שצולמו ברצפת ביתו, הם אלו שגרמו לכוחות הביטחון למהר ולשחרר את תמונתו של א-סעדי מחדר החקירות.

המסתערבים לכדו את א-סעדי ואזקו אותו, והאש מסביב התגברה. מפקד הכוח הורה לאנשיו להיכנס עם א-סעדי לתוך ביתו כדי לתפוס מחסה מהאש, ולנהל את הלחימה מתוך הבית.

בתוך הבית איתרו המסתערבים אקדחים, תחמושת וסכומי כסף רבים. במקביל, ניהלו קרבות ירי עם עשרות מחבלים שסגרו בעצמם על המתחם.

באותו רגע הגיעה התגבורת: לוחמי סיירת הנח"ל הפתיעו מאחור את החמושים ופתחו לעברם באש מדויקת. אחד הפעילים נהרג ו-3 נפצעו.  

המסתערבים חפצו לעצור גם את חתנו של א-סעדי, ג'דע, שנחשב ליד ימינו. הם חיפשו אותו במבנה, אך לא מצאו אותו. הכוח ביקש אישור לעזוב את המקום עם א-סעדי וללא ג'דע, כי האש לא פסקה, גם מול לוחמי הנח"ל. אך אז הגיע מידע מודיעיני עדכני: ג'דע מסתתר בחנות מכולת סמוכה.

המסתערבים קיבלו את המידע המדויק, ומיהרו לשם. הם שלפו את ג'דע מהמכולת, ועזבו את מחנה הפליטים. המבצע הושלם סמוך לחצות, ובחסדי שמים גלויים - ללא נפגעים בקרב כוחותינו.

תגיות:טרורג'ניןהג'יהאד האסלאמימסתערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה