חדשות כלכלה

נתניהו במתקפה: "בשנה האחרונה כל משפחה בישראל משלמת לפחות 7,900 שקלים תוספת"

נתניהו חשף את תוכניתו הכלכלית, הכוללת הפחתת מיסים והורדת יוקר המחיה: "רק ממשלה לאומית יציבה תוריד את המחירים שמשתוללים בשנה האחרונה"

  • ו' אב התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה נתניהו חשף הבוקר (רביעי) את תוכניתו הכלכלית לממשלה הבאה. התוכנית כוללת צעדי חירום להפחתת מיסים ולבלימת עליית המחירים.

"רק ממשלה לאומית יציבה תוריד את המחירים שמשתוללים בשנה האחרונה", אמר נתניהו. "בממשלה שלנו עליית המחירים הייתה חצי אחוז בשנה, לעומת זאת רק בשנה האחרונה המחירים עלו פי 9 - 4.5%. החשמל עלה, המזון עלה, הדלק התייקר, המים התייקרו.

"בשנה האחרונה כל משפחה בישראל משלמת לפחות 7,900 שקלים תוספת הוצאה - נטל עצום על המשפחות. עליית המחירים תגרור עוד עליית מחירים. אנחנו עומדים בפני סכנה של סחרור אינפלציוני. יש פה משבר כלכלי עולמי, אף אחד לא מכחיש את זה, אבל זה לא תירוץ לאי-עשייה. משבר כלכלי עולמי מחייב הנהגה שתוציא את ישראל מהמשבר הזה ראשונה בעולם. זה לא גזירת גורל".

"ישראל יכולה לצאת מזה וכבר עשינו את זה", לשון נתניהו. "הוצאנו את ישראל משלושה משברים כלכליים עולמיים ב-2003, ב-2009 וב-2020 במשבר הקורונה. אנחנו נוציא את ישראל מהמשבר. יש שלושה תנאים להצלחה: ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה - אני לוקח על עצמי את המשימה כפי שעשיתי בשלושת המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים.

נתניהו הבהיר כי תוכניתו הכלכלית כוללת שני מרכיבי יסוד: בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים. "עליית המחירים כוללת הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים, ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים.

ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לעליית מחירי הדיור: "ננפיק אג"ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור. זה יוריד את הביקוש בשוק. נקצר את הזמן לקבלת היתרי בנייה ונקדם אכיפה בדיעבד - הקבלנים והיזמים יבנו, ואם הפרו חוק תהיה אכיפה בדיעבד. נמשיך את סבסוד הקרקע לבנייה לזוגות צעירים ונתקצב תשתיות תומכות לפני הבנייה. אנחנו נעבוד בשיטת המקל והגזר מול הקבלנים. אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו - יקבלו מקל. אם יבנו מהר - יקבלו גזר.

נתניהו התייחס אף לתחום החינוכי, והבטיח חינוך חינם לגילאי 0-3. לדבריו, "נביא חינוך חינם לילדים בגילאי 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה".

התוכנית הכלכלית גובשה בשבועות האחרונים יחד עם ראש המועצה לכלכלה לשעבר פרופ' אבי שמחון, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד ושר האוצר לשעבר יובל שטייניץ.

תגיות:מיסיםבנימין נתניהויוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה