מעניין

מי קונה מלפפון חמוץ ב-10,000 דולר? שיא יצירתיות (שלא לומר טמטום) בעולם האמנות

גלריה יוקרתית להצגת ציורים ועבודות אומנות עלתה לכותרות לאחר שהציגה למכירה יצירה של האמן הניו זילנדי מתיו גריפין, שוויה עומד על 10,000 דולר - אך מה שעומד מאחוריה הוא זילות, כך לפחות טוען כעת מי שביקר בגלריה וראה את עבודותיו של האמן. עם זאת, בעל הגלריה שמציגה את העבודה, חושב אחרת

אא

השבוע הושג שיא חדש ברמת היצירתיות (שלא לומר טמטום) בעולם האמנות: גלריה יוקרתית להצגת ציורים ועבודות אומנות עלתה לכותרות לאחר שהציגה למכירה יצירה של האמן הניו זילנדי מתיו גריפין, שוויה עומד על 10,000 דולר - אך מה שעומד מאחוריה הוא זילות, כך לפחות טוען כעת מי שביקר בגלריה וראה את עבודותיו של האמן. 

וודאי תתקשו להאמין לזה, אבל כשנשאל בעל הגלריה ראיין מור, מדוע הציג את עבודתו של גריפין לכתחילה, השיב כי המלפפון החמוץ שנזרק ממקדונלד'ס היישר על תקרת הגלריה, "נועד להציף מחדש את השאלה מה אנו רואים כ'ערך', למה יש ערך אמיתי", אומר בעל מור. 

עד כמה שזה אולי קשה להאמין, יש גם יש מי שמתלהב מהיצירה, ורואה בה 'גאונית ומבריקה'. ומצד שני, יש גם מי שמביע שאט נפש וזלזול. אחת התגובות היותר מצחיקות שנתקלנו בהן ברשת היא של גולש שלא יכל להתאפק וכתב כך: "כשאני עשיתי את זה בזמן שהייתי נער, המשטרה העיפה אותי ממקדונלד'ס - ועכשיו זו אמנות?".

"אמנים הם לא אלה שמחליטים אם משהו הוא אמנות או לא, הם אלה שיוצרים ומוציאים מעצמם את הכישרון. מה שקובע אם משהו הוא בעל ערך ומשמעות כיצירת אומנות, זו הדרך שבה אנחנו כחברה בוחרים לראות אותו ולדבר עליו", אמר מור ל'גרדיאן' הבריטי. "לחלק מאיתנו נראה מלפפון חמוץ שדבוק לתקרה וסביבו רוטב דביק - דבר מגעיל ודוחה, אבל חלק רואים בזה דבר מצחיק. איך הוא הגיע לשם זו השאלה שצריכים לשאול, ולמה שמישהו יוציא אותו מההמבורגר וידביק אותו לתקרה. זה מצחיק וזה מה שעושה את העבודה הזו לכל כך טובה", הוא מסכם. 

תגיות:יצירההוןמלפפון חמוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה