הידברות לנוער

הידברות לנוער: בא לי רק ליהנות ואין לי כוח למחויבות. מה עושים?

להכניס חוקים לחיים זה קצת כבד לי. אי אפשר שהחיים יזרמו לפי מה שבא לי?

  • ג' אב התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היהדות יכולה להיראות מבחוץ במבט חטוף קצת קשוחה. אי אפשר אף פעם לקום מאוחר כי צריך להתפלל שחרית, וגם יש עוד שתי תפילות נוספות במהלך היום. אי אפשר סתם ככה לחטוף איזה פיתת שווארמה על הדרך ולאכול בלי לדאוג לנטילת ידיים לפני, ושלא לדבר על זה שצריך לדאוג לכשרות. ובכלל, שמירת שבת, זה כבר סיפור בפני עצמו... אי אפשר פשוט לחיות חיים של כיף, בלי כל החוקים?

החיים צריכים להיות לנו שמחים וטובים, את זה גם היהדות אומרת. ה' לא הביא אותנו לעולם כדי שנחיה בסבל ואומללות. ה' הוא אבא שאוהב אותנו, והוא רוצה שהילדים שלו תמיד יהיו מאושרים ויהיה להם הכי טוב בעולם. אף אבא לא יוריד משימות וכל מיני הנחיות לילדים שלו סתם ככה, במטרה למרר להם את החיים.

כל דבר שה' ציווה אותנו זה רק בשבילנו, כי הוא אוהב אותנו. המצוות נועדו לטובתנו, גם כשאנחנו לא מבינים מה ההיגיון שעומד מאחוריהן. זה כמו אבא שקובע כלל לילד שלו – להתקלח כל יום, בשביל לשמור על ניקיונו ובריאותו, והילד מתרעם, ולא מבין מה ההיגיון בזה. זה נראה לו מיותר לגמרי, ובינינו, הוא פשוט קצת מתעצל ואין לו כח לזה. וככה גם אנחנו. לא תמיד אנחנו מבינים מה הסיבה לכל מצווה, ולפעמים אנחנו גם מתעצלים לעשות חלק מהדברים, אבל אם סומכים על אבא שהוא יודע הכי טוב, אז מבינים שזה הכי נכון ורק לטובתנו.

ומה הבעיה לחיות כאילו אנחנו בפיקניק, ולעשות פשוט את מה שבא לנו? תסתכלו על אנשים בוגרים שניהלו את החיים שלהם לפי התפיסה הזו. תראו איך הם והחיים שלהם נראים, ותקבלו לבד את התשובה.

רוצים לשמוע עוד? בקרו באתר "70 השאלות הקשות ביהדות" – www.70q.co.il, וכנסו לשאלה 'האם היהדות רוצה שנתנזר מהנאות החיים?'.

 

מילים של התחזקות:

"לאדם שלא היה רגיל להתפלל - קשה מאוד להתפלל שלוש תפילות ביום. מי שלא הכיר את השבת, מי שלא היה כפוף לחוקים, זה קשה. אבל זה בסדר שקשה. צריך לבדוק את הרווח מול המחיר שאתה משלם, ולראות שלמרות הקושי הרווח שווה הרבה יותר. אתה נהיה מחובר לבורא עולם, אתה הופך לחלק ממערכת שכולה השגחה פרטית, וכולה טוב. נכון, זה קשה, אבל דברים טובים נקנים בקושי" (צבי יחזקאלי)

צבי יחזקאלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)צבי יחזקאלי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

תגיות:מחוייבותהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה