חדשות בארץ

ניצחון מוחץ: בג"ץ הוציא צו ביניים לרפורמת הקומה הכשרה

אנחת רווחה בקרב רבבות: בג"ץ הקפיא את רפורמת הקומה הכשרה בחצי שנה לפחות, וקבע מועד לדיון נוסף בעוד 6 חודשים

  • כ"ט תמוז התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו ביניים, שדוחה את הכניסה לתוקף של רפורמת הקומה הכשרה של שר התקשורת יועז הנדל למשך 6 חודשים לפחות. במהלך הדיון קיבלו השופטים את טענותיהם של העותרים, וקבעו כי שר התקשורת פירש את החוק הקיים במשך 17 שנים בצורה אחרת מבלי שהעניק לכך הסבר מניח את הדעת. עוד קיבלו השופטים את טענתה של חברת פלאפון, שציינה כי במידה ומהלך זה יצא לפועל הוא יהיה בלתי הפיך.

העתירה הוגשה על ידי ארגון אמת ליעקב, ארגון "אשרינו" וועדת הרבנים לענייני תקשורת. העותרים טענו באמצעות עורכי דינם כי שר התקשורת כופה אידיאולוגיה אישית-חילונית על ציבור רחב של  מנויי שירות הטלפון הכשר, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת משרד התקשורת ערב כניסתו לתפקיד, ובניגוד מוחלט לרצונו של הציבור החרדי.

בעתירה נכתב: "חובת ניוד של קווים כשרים לקומות מספרים שאינן כשרות תוביל לקריסתו של שירות הקו הכשר עליו נמנים כ- 500,000 מנויים מקרב המגזר החרדי. כל זאת, תוך פגיעה בלתי חוקתית בזכות לתרבות ובזכות לחופש דת, תוך חריגה מסמכות, שקילת שיקולים זרים וקידום מטרות זרות לתכליות החוק, על בסיס תשתית עובדתית חסרה, לקויה ושגויה ותוך פגיעה בכללי הצדק הטבעי".

אמש התקיימה עצרת תפילה בכותל המערבי לביטול הרפורמה. נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, מרן חכם שלום כהן, הורה גם הוא להעתיר בתפילה נגד הרפורמה, ובשמו פורסם כי "חובה על כלל ציבור שומרי התורה ולכל איש אשר יראת השם בו, לזעוק ולהתפלל מעומק הלב ולהרבות בלימוד התורה בהתמדה רבה. כמו כן, ראש הישיבה הורה לכל תלמידי ת"ת ברשת החינוך 'בני יוסף' לקרוא שני פרקי תהילים לביטול רוע הגזירה הגורלית לעתיד ילדינו, ובנפשנו הדבר".

מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "אחרי בלימת רפורמת המעונות, ויחד עם ההישג הנוסף היום בעתירה נגד רפורמת התחבורה הציבורית, אנחנו גאים להיות חתומים על העתירה שבלמה את הפגיעה החמורה במאות אלפי משתמשי הסלולר הכשר בציבור החרדי. נמשיך להיאבק נגד כל פגיעה ציבורית וניסיון לרמיסה של למעלה ממיליון איש במדינת ישראל".

תגיות:רפורמת הסלולרבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה