חדשות בארץ

לפיד נפגש עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו בעמאן

ראש הממשלה נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני שהזמינו לארמונו בעמאן. השניים דנו בשיפור הקשר בין ישראל וירדן ובהאצת פרויקטים בילטרליים שונים, וכן בביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל ובאזור

לפיד והמלך עבדאללה (צילום: חיים צח, לע"מ)לפיד והמלך עבדאללה (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם מלך ירדן עבדאללה השני, שהזמינו לארמונו בעמאן. מדובר בפגישה הרשמית הראשונה של לפיד עם המלך הירדני מאז כניסתו לתפקידו כראש ממשלה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הפגישה בין השניים הייתה חמה וארוכה, וכללה ארוחת צהריים משותפת בין המלך, ראש הממשלה וחברי המשלחות".

עוד נמסר כי "בפגישתם דנו המנהיגים בהזדמנויות הרבות לתכנים נוספים בהסכם השלום, לשיפור הקשר ארוך השנים בין העמים ולחיזוק האינטרסים המשותפים בין המדינות. המנהיגים הדגישו בפגישתם את חשיבות הקשר האישי הקרוב וההערכה ההדדית ביניהם, כנדבך חשוב לשימור היציבות האזורית ולהצגת הישגים ממשיים לשני העמים ולאזור כולו".

בפגישה נדון גם ביקורו של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל ובאזור, באפשרויות ובהזדמנויות שביקור זה הביא עימו - כולל בכל הקשור לארכיטקטורה אזורית.

בנוסף, דנו לפיד והמלך הירדני בהאצת פרוייקטים בילטרליים שונים: קידום שער הירדן, הקמת המתקנים הסולריים בירדן וההתפלה בישראל, תיירות משותפת במפרץ אילת-עקבה, ביטחון מזון, חקלאות וקשרי תחבורה: "ראש הממשלה והמלך הנחו את צוותיהם לכוון גם לפרויקטים גדולים ולהתקדם במהירות", נמסר מלשכתו של לפיד.

בהודעה שפורסמה על ידי בית המלוכה הירדני לסיכום הפגישה, צוין כי "המלך הדגיש את הצורך ליצור אופק מדיני כדי להשיג שלום צודק, כולל ובר-קיימא על בסיס פתרון שתי המדינות ולחזק את הביטחון, היציבות והשגשוג האזוריים שהפלסטינים צריכים להיות חלק מהם".

תגיות:יאיר לפידירדןהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה