חדשות בעולם

שגרירות ישראל באוקראינה מזהירה: "להגיע לאומן בראש השנה – סכנת חיים ממשית"

שגרירות ישראל באוקראינה מפרסמת אזהרת מסע לקראת ראש השנה הקרוב. לדבריה, בשל המלחמה והקרבות מדובר בסכנת חיים להגיע לשטחי אוקראינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

שגרירות ישראל באוקראינה פרסמה אמש (שני) אזהרת מסע, והיא קוראת לאזרחי ישראל שלא להגיע לשטחי אוקראינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה. עוד קוראת השגרירות לישראלים הנמצאים כעת באוקראינה, לעזוב מיד את המדינה.

הודעת השגרירות מגיעה לקראת ראש השנה שיחול בעוד מעט יותר מחודשיים. לאור המאמצים הנעשים לאפשר את הגעתם של חסידי ברסלב לאומן, מהודעת השגרירות עולה כי מדובר ב"הרפתקה מסכנת חיים".

על פי הודעת השגרירות, "‏המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, ומהווה סכנת חיים ממשית ומיידית".

עוד ציינה השגרירות כי מצב החירום השורר באוקראינה ב-5 החודשים האחרונים גורם להגבלת חופש התנועה, הטלת עוצרים על אזורים שונים, ולהכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים, הכוללים בדיקות, מעצרים וגרוש.

נוסף על כך הודגש בהודעה כי לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירות קונסולרי.

כזכור, מוקדם יותר החודש הודיעו הרשויות באוקראינה כי לא יאשרו כניסת מתפללים בראש השנה לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. נעשים מאמצים מדיניים להסדיר את הגעת החסידים, אך חובה לזכור, שעם כל הכאב שבדבר, מדובר בסכנת חיים גדולה וממשית להיקלע לאיזורי הקרבות במדינה המופגזת ללא הרף.

תגיות:אומןאוקראינהמשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה