כתבות מגזין

12 שנות עיתון קומיקס: "אף פעם לא נמאס לילדים"

סיפורים חדשים, מדורים מגוונים, והרבה מתח לקראת הפרק הבא - מו"ל "קומיקס" על העיתון הייחודי במגזר

אא

הם צצים כמו פטריות אחרי הגשם, עשרות ספרי קומיקס חדשים מידי שנה. ובכל זאת, ציבור הקוראים הצעיר מאושר לקראת כל ספר חדש. זו הסיבה שבגללה לפני כ-12 שנה, כאשר ראה את הביקוש הגדול, החליט אליהו שלום לפתוח עיתון שכולו סיפורי קומיקס. הוא קיבץ סיפורי מתח והרפתקאות, סיפורי צדיקים וגם כאלה עם הרבה בדיחות והומור, והכניס את כולם לעיתון אחד, בו הם מתפרסמים בהמשכים. לעיתון נוספו מדורים נוספים - של ידע כללי, חידות, יצירה, מתכונים, ואפילו מדור בו ילדים מספרים על עבודות מעניינות של ההורים שלהם. "בהתחלה זה יצא לאור פעם בחודש, אבל הילדים רצו עוד, ולכן עברנו לפעמיים", הוא אומר.

מה מושך ילדים דווקא לעיתון קומיקס?

״רבים מהם אוהבים את המתח, וממש נהנים לחכות לפרק הבא. בנוסף, הסיפורים המתפרסמים בעיתון הם כאלה שעדיין לא יצאו לאור, והילדים נהנים לקרוא אותם כשהם עדיין חמים מהתנור. מעבר לכך, המדורים השונים מהווים חלק משמעותי בתוכו, ומביאים תוכן עשיר מאוד, ובכלל - ילדים אוהבים מתח, אוהבים לצחוק, ואת זה הם מקבלים בגדול״.

הכותבים בעיתון הם מגוונים. "בת שבע הבלין, דנה שוורצמן, צבי אריה אדלר, מ. הרשקוביץ, וזו רק חלק מהרשימה", אומר אליהו. "אנחנו משתדלים לבחור מתוך המגוון הרחב ספרים באיכות גבוהה, עם תוכן משמעותי ורקע היסטורי מדויק, כאלה שיתנו לילדים ערך מוסף. העיתון עובר, כמובן, בקרה של ועדה רוחנית, אך בפועל כמעט ולא קורה מצב בו צריך לשנות משהו, בגלל שאנחנו עובדים מראש לפי הכללים".

"טיסה 079", "חיליק ושמיליק", "הרשל'ה האוסטרופלי", "שלושה אחים", "דון קרלוס" ועוד שלל ספרים כבר עברו בין דפיו של "קומיקס". ״ספר שהתפרסם אצלנו יוצא לאור אחר כך, אבל ההנאה הגדולה באמת היא אצל מי שחיכה מידי שבוע לפרק חדש. לפעמים חושבים שיום אחד זה יימאס, אך לא נראה שיש לזה סוף. הילדים נהנים מכל קומיקס חדש שיוצא לאור, ולא מפסיקים לקרוא".

המגמה הזו של קריאת ספרי קומיקס במקום ספרים רגילים היא לא מה שהיינו רוצים מלכתחילה

"נכון, בספר קומיקס יש פחות טקסט לקרוא, יותר ציורים, והילד נדרש שם לפחות מאמץ. מצד שני, יש יתרון גדול בכך שהוא מהווה חלופה טובה לריגושים הנמצאים בסרטים ובאינטרנט. בימינו כמעט כולם חשופים בדרך כזו או אחרת לפגעי המדיה, והילדים מחפשים את הריגוש הזה. כאן נכנס הקומיקס, אשר מהווה כעין סרט מצויר, ונותן להם תחליף. הסיפור מביא את המתח והריגוש אותו הם חיפשו, אך בשונה מהמדיה שעל המסכים, הוא נכתב בידי מחברים יראי שמים, ונושא בחובו מסרים חיוביים. בנוסף, ילד שאוהב לקרוא - קורא הכל, גם ספרי קומיקס וגם ספרים רגילים, ולכן אין צורך לדאוג. לעומת זאת, עבור ילדים שמתקשים לשבת ולקרוא ספר שלם, הקומיקס, שיש בו פחות מלל, מתאים בדיוק".

לסיום אומר אליהו, "המנויים ל'קומיקס' מגיעים ממגוון של מגזרים - דתיים לאומיים, חרדים, וחסידים אפילו מהחסידויות הסגורות ביותר. ממה ששמעתי, לא תמיד מדובר רק בילדים שקוראים אותו, ואם יש תלונה שחוזרת שוב חשוב על העיתון, היא 'למה הוא לא יוצא כל שבוע?'"

תגיות:קומיקסעיתון קומיקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה