חדשות כלכלה

בעקבות עליית מחירי המעונות: האם צפויה שביתה ב-1 בספטמבר?

ארגוני מעונות היום מאיימים בשביתה בתחילת שנת הלימודים הבאה, בעקבות מחסור עצום בכוח אדם. ראשי המעונות קראו למשרד האוצר להעלות את שכר המטפלות

  • כ"ה תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגוני מעונות היום המפוקחים ערכו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים, ובה הודיעו כי לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, בשל מחסור עצום בכוח אדם - כך פורסם ב-ynet.

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "התרענו הרבה מאוד זמן שאנחנו במצוקה ושלא נוכל להמשיך לתפעל את מעונות היום. צריך לשאול את ההורים מה קרה השנה שנסגרו כיתות אחת אחרי השנייה, צריך לשאול את עשרות אלפי ההורים שכל יום מקבלים הודעה על עוד מעון שנסגר, על עוד כיתה - כי נשארנו בלי כוח אדם - לכן לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר". פאר קראה לשר האוצר להגיע ולפתור את הבעיה.

יו"ר תנועת אמונה ליאורה מינקא ציינה כי מאות כיתות נסגרו במהלך השנה, וב-1 ספטמבר ייסגרו מאות כיתות נוספות. "מה שאומר שלאלפי ילדים לא יהיה מקום במעונות היום. הגיע הזמן לשלם שכר הראוי למחנכות ומטפלות במעונות היום. כל הזמן שומעים שאומרים להן 'אתן עושות עבודת קודש' - אבל עם עבודת קודש לא גומרים את החודש, ועם עבודת קודש מחנכים ילדים - אבל לא נותנים פתרון כלכלי ואמיתי למצוקה הקשה של מעונות היום. אנחנו קוראים דבר ראשון להשוות את שכר המטפלות לשכרן של הסייעות בגני העירייה - הפער עומד על 1,500 שקלים".

מינקא התייחסה להמלצתה של ועדת המחירים להעלות את שכר הלימוד מ-120 עד 170 שקלים בחודש. "אנחנו המומים מכך שבסוף זה תמיד חוזר אל ההורים. מדברים על יוקר המחיה, ובסוף פוגעים באוכולוסיה שהיא במציאות מאוד מאתגרת וקשה. אני מבקשת שיהיה פה מבוגר אחראי - אנחנו קוראים לשר האוצר לתת פתרונות אמיתיים עוד לפני 1 בספטמבר", אמרה.

כזכור, בסוף השבוע שעבר המליצה ועדת המחירים לעדכון מחירי המעונות לייקר ב-120 עד 170 שקל בחודש את תעריפי מעונות היום לתינוקות עד גיל שנה. במקרה ויגדל תקן מספר המטפלות – המחיר יעלה ב-500 עד 600 שקלים נוספים. כזכור, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה כי לא תאשר את המלצת הוועדה במקרה שלא תהיה התחייבות של משרד האוצר לסבסדה. 

תגיות:שביתהמעונותהתייקרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה