הרבנית חגית שירה

מה קרה כשצדקיהו הפר את נדרו, ועד כמה חשוב לשמור על מה שיוצא מהפה?

הקפידי שמילה שלך תהיה "מילה של כבוד", כמו שאומרים, ובמיוחד עם הילדים. הבטחת משהו? תקיימי! עמדי במה שאת אומרת. כך ילדיך ינהגו כלפי אחרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צדקיהו היה המלך האחרון ביהודה, בימיו חרב בית המקדש הראשון. באותה תקופה, היה נבוכדנצר מלך בבל.

פעם אחת נכנס צדקיהו לטרקלינו של נבוכדנצר, וראה אותו אוכל נתחים מארנבת כשהיא חיה ומפרפרת בין ידיו. נבוכדנצר התבייש שנתפס באכזריותו הנוראה, והשביע את צדקיהו במזבח הקטורת שלא יגלה זאת לעולם. הוא לא רצה שהעולם ידע עד כמה שהוא אכזרי. צדקיהו לא עמד בשבועתו. הוא ביקש משבעים הזקנים שיתירו לו את הנדר. הם התירו לו את הנדר, והוא סיפר להם את מה שראו עיניו.

סוף דבר הכל נשמע, ועוף השמיים הוליך את הקול היישר אל המלך, שכעס וקרא לצדקיהו. נדרת, אמר המלך, איך הפרת את הנדר? התירו לי חכמים, ענה צדקיהו. המלך, ברב זעמו, ביקש לקרא לחכמים. איך התרתם את הנדר? הוא שאל את שבעים הזקנים, הרי הייתם צריכים להתיר אותו בפני... הודו החכמים, ונבוכדנצר הגלה אותם והחריב את בית המקדש. מידת הדין נמתחה על צדקיהו, וסופו היה נורא ואכזרי: הוא ברח עם בניו במערה מיוחדת שנחפרה מביתו ועד ערבות יריחו. מה עשה הקדוש ברוך הוא? הביא צבי אחד לפני חיל כשדים, והולך לפניהם על גג המערה, והם רודפים אותו, וכשיצא צדקיהו מן המערה בערבות יריחו, ראוהו יוצא ותפשוהו – הוא הובא לפני נבוכדנצר, ששחט את בניו באכזריות, עיוור את עיניו ועשה בו שפטים גדולים (נדרים סה).

כך נחרב הבית. עד כמה האדם להיזהר מנדרים ולשמור על מוצא פיו!

"ככל היוצא מפיו יעשה", אומרת הפרשה - כמה מחשיבים בשמים נדרים ושבועות. לכן עלינו להיזהר ולהשתדל לברוח מנדרים. הרגילי עצמך לומר על כל דבר "בלי נדר", ואם התחייבת במשהו, זכרי, מילה זו מילה!

הקפידי שמילה שלך תהיה "מילה של כבוד", כמו שאומרים, ובמיוחד עם הילדים. הבטחת משהו? תקיימי! עמדי במה שאת אומרת. כך ילדיך ינהגו כלפי אחרים. במקרה שנדרת נדר מסוים, עמדי בו בכל תוקף ואל תסכני את עצמך בהפרתו. במידה ואינך יכולה לעמוד בו פני למורה הוראה שייעץ לך כיצד לנהוג.

לפעמים, מתוך התלהבות, או חלילה מתוך צרה, את מקבלת עליך קבלה, וזה לא פשוט! כדי לקבל קבלה את צריכה המון מחשבה, המון!!! זה חייב להיות משהו פיצי, קטן, שאת בטוחה שתוכלי לעמוד בו. יש זמנים מיוחדים שטובים לקבלות, כמו יום הולדת, ערב ראש השנה, ערב שבועות או חלילה בשעת צרה, וגם אז, את חייבת להקדיש זמן ארוך למחשבה ותפילה שהשם יתברך יאיר לך מה לקבל על עצמך. זה לא חייב להיות משהו חדש, הכי טוב זה לקחת משהו קטן ממה שאת כבר עושה - ולהתחזק בו. בהצלחה.

תגיות:הרבנית חגית שירהבלי נדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה