חדשות בארץ

מתיחות מול לפיד? ברוסיה טוענים: "הגזמה פראית ופייק ניוז"

שגרירות רוסיה בישראל הכחישה את הדיווחים על כך שישנה מתיחות בין הרוסים ללפיד אודות דבריו על המלחמה באוקראינה: "מדובר בהגזמה פראית"

  • כ"ב תמוז התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

שגרירות רוסיה בישראל התייחסה היום (חמישי) לדיווח שפורסם אמש בחדשות 12, לפיו שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הביע לאחרונה אי נחת ממינויו של יאיר לפיד לראש הממשלה. על פי הדיווח, ויקטורוב העביר בשיחות סגורות מסרים לגורמים ישראליים, לפיהם כניסתו של לפיד ללשכת ראש הממשלה מייצרת "קשיים" ביחסים בין שתי המדינות

בהודעת השגרירות נמסר כי הדיווח "התבסס על מקורות אנונימיים, וייחס לשגריר הרוסי לישראל ציטוטים העוסקים בהנהגת המדינה והקשיים ביחסים הדיפלומטיים, אשר לכאורה קשורים לכניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש ממשלת ישראל. אנחנו רוצים להבהיר ש'המסר הזה' לא קשור למציאות".

"הציטוטים המצוינים לא נאמרו, והאירוע המתואר לא התרחש במציאות. מדובר בהגזמה פראית ופייק ניוז מומצא. זהו שקר, פרובוקציה וחוסר מקצוענות", הוסיפו בשגרירות.

"מדובר בניסיון להוליך שולל את הציבור הישראלי, ולתקוע טריז בין רוסיה לישראל ולהציב צל כבד על היחסים הטובים של שתי המדינות. היחסים הטובים והמועילים אושרו פעמים רבות בשנים האחרונות, באמצעות שיתופי הפעולה המתבצעים למען בני עמנו", לשון הודעת השגרירות.

כזכור, עם תחילת העימות הצבאי בין רוסיה ואוקראינה הוביל לפיד כשר החוץ קו תקיף נגד הרוסים וגינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי וישראל מגנה את המתקפה", אמר. בהמשך, האשים לפיד את רוסיה בפשעי מלחמה.

תגיות:רוסיהיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה