חדשות בארץ

יום נקם: נתפסה חוליית טרור, ובה מחבל המעורב ברצח סמ"ר אושר דמרי הי"ד

עלאם אלראעי, מחבל שהיה מעורב ברצח סמ"ר אושר דמרי לפני 16 שנה, נתפס יחד עם תשתית של פעילי טרור

  • כ"ב תמוז התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה חשפה תשתית של פעילי טרור בחודשים האחרונים – כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בין העצורים גם עלאם אלראעי, פעיל תנזים צבאי משכם, שהיה מעורב ברצח של סמ"ר אושר דמרי במהלך פעילות בשכם ביולי 2006.

אלראעי גויס על ידי תושב רצועת עזה לבצע פעילויות טרור ביו"ש. הוא גייס פעילים נוספים לשם כך, וקיבל כספי טרור כדי לקדם פעילויות אלו. בחודש אפריל האחרון היה אלראעי מעורב בשני פיגועי ירי במתחם קבר יוסף בשכם. בנוסף, התברר בחקירתו כי היה חבר בחוליה שהיתה אחראית על הפיגוע בקסבה בשכם ב-2006, במהלכו נרצח סמ"ר אושר דמרי הי"ד, ו-6 חיילים נוספים נפצעו, 3 מהם באורח בינוני-קשה, ו-3 נוספים באורח קל.

חקירת השב"כ העלתה כי אלראעי השתתף, יחד עם נוספים, בעשרות אירועים של ירי לעבר כוחות צה"ל, ובהטמנת מטעני חבלה הניתנים להפעלה מרחוק כנגד כוחות הביטחון, בשילוב ירי לעבר הכוחות לאחר הפעלת המטענים, באופן שהביא לפציעתם של חיילים.

מהשב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי, ביחד עם גופי הביטחון, ימשיכו לפעול לסיכול פעילות טרור כלפי אזרחי ישראל, ולחתור לפענוח פיגועים ולהעמדתם לדין של המפגעים גם בחלוף השנים".

היום תגיש התביעה הצבאית כתב אישום חמור נגד אלראעי. בכתב האישום יפורטו מספר רב של עבירות ביטחוניות חמורות, ובראשן רצח החייל אושר דמרי הי"ד.

הפיגוע בו נרצח אושר דמרי הי"ד צרוב בתודעה הישראלית. היה זה ב-17.7.2006, כאשר לוחמים מגדוד "חרוב" נכנסו לקסבה, העיר העתיקה בשכם, על מנת לעצור מבוקשים. כאשר עמדו לעזוב את המקום, השליכו מחבלים לעבר הכוח מטען רב עוצמה. פיצוצו גרם למותו של סמ"ר אושר דמרי הי"ד, ולפציעתם של שישה חיילים נוספים. מיד לאחר הפיצוץ התקהלו סביב גופת החייל עשרות תושבים, ולמרבה החלחלה פרצו בזעקות שמחה. 

תגיות:טרורשב"כשכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה