חדשות כלכלה

התייקרות נוספת: ועדת המחירים ממליצה להעלות את תעריף המעונות במאות שקלים לחודש

ועדת המחירים המליצה לייקר את שכר הלימוד במעונות היום לתינוקות. שרת החינוך ופורום מעונות היום המפוקחים דורשים ממשרד האוצר לסבסד את העלייה

  • כ"ב תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת סל המחירים של מעונות היום המליצה אמש (רביעי) להעלות את תעריף מעונות היום לתינוקות. התוספת המומלצת היא בין 120 ל-170 שקל בחודש.

במהלך ההתכנסות דנה הועדה בהגדלת תקן מספר המטפלות במעון. במידה והחלטה כזו תתקבל, תיתכן עלייה בשכר הלימוד של ההורים ב-500 עד 600 שקלים לחודש, לצד התייקרות של כ-150 שקל בחודש במעונות לפעוטות בני שנה עד שלוש. ככל הנראה, בשל משבר כוח האדם בתחום ועקב הקושי בגיוס מטפלות חדשות, הגדלת התקינה במעונות המוכרים על ידי משרד העבודה תידחה לשנה הבאה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה להמלצת הועדה, ואמרה כי אם לא תהיה התחייבות של משרד האוצר לסבסד את העלייה – היא לא תאשר אותה. במשרד האוצר השיבו כי כאשר תסיים הוועדה את המלצותיה, ההמלצות יועברו לשר האוצר שיבחן אותן ויקבל החלטה בעניין.

פורום מעונות היום המפוקחים מסר בתגובה להמלצת ועדת סל המחירים כי "המסקנות הן לעג לרש שיובילו לסגירת מערכת החינוך לגיל הרך. ההמלצות כוללות תוספת עגומה של עשרות שקלים לכל מחנכת-מטפלת. אנו מתנגדים להפלת הנטל הכלכלי על ההורים. משרד האוצר חייב לסבסד את העלויות הנדרשות".

גם בארגון ויצ"ו יצאו נגד ההמלצה: "העלייה הצפויה היא לעג לרש ולא תאפשר לפתור את המשבר הלאומי שמדינת ישראל שרויה בו בענף הגיל הרך. על מדינת ישראל לקחת עליו אחריות מלאה ולהשוות את שכר המטפלות לפחות לשכר הסייעות בגנים. אם לא כך - המשבר רק יעמיק. על המדינה להקצות משאבים ייחודיים, ולא להטיל את העומס הכלכלי על ההורים".

תגיות:מעונותהתייקרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה