חדשות בארץ

השר עודד פורר באמירה מעוררת סערה: "משפחה שצורכת בכל יום כיכר לחם שלמה זה דבר חריג"

שר החקלאות ממפלגת ישראל ביתנו הוכיח ניתוק עצום מרוב הציבור, כשאמר שמשפחה שצורכת כל יום כיכר לחם שלמה זה דבר נדיר. דרעי בתגובה: "מנותקים, נמאסתם"

  • כ"א תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החקלאות עודד פורר ממפלגת 'ישראל ביתנו' אמר הערב (רביעי) כי נדיר שמשפחה צורכת בכל יום כיכר לחם שלמה. את הדברים אמר בראיון לגלי צה"ל בהתייחסו לעלייה במחירי הלחם. "אנחנו מדברים על התייקרות של שקלים בודדים בחודש", אמר שר החקלאות, "משפחה שצורכת בכל יום כיכר לחם שלמה זה דבר חריג. אני לא רוצה לתת סובסידיה - אלא יותר כסף לאזרחים".

דבריו הוכיחו על ניתוק עצום ממצבם של אזרחי המדינה במעמד הבינוני והנמוך.

שר הפנים לשעבר אריה דרעי (ש"ס) הגיב בחריפות: "ממשלת תל אביב. לקרוא ולא להאמין. מנותקים, נמאסתם".

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, מסר: "מדובר באמירה אומללה נוספת של שר החקלאות - שמוכיחה את הניתוק שלו מההוויה הציבורית ומיוקר המחייה. כך גם היה בגיבוש הרפורמה בחקלאות, כאשר המהלכים אותם הובילו שרי האוצר והחקלאות פגעו ויפגעו בחלקים גדולים בחברה הישראלית. חבל שהשר לא מפנה את מרצו לטפל בגורם המרכזי ליוקר המחייה בישראל - רשתות השיווק. עם זאת, שמחנו לגלות שלפחות במחירי הלחם, השר לא מאשים את החקלאים הישראלים".

לפני מספר ימים השתתף פורר בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה אודות מתווה הלחם. במהלך הדיון הציע פורר להגיע להסכם על פי מתווה מדורג כפי שעשה ברפורמה בביצים ובחלב. "על פי המתווה, העליה תהיה מתונה יותר וקטנה יותר ותכלול תהליך של יציאת המוצר לתחרות חופשית והתייעלות. אסור שתהיה עליה בכלל או לכל היותר עליה מאד מתונה.

"מה שהכי מעניין את המאפיות זה הוצאת הלחם מהפיקוח", אמר פורר במהלך הישיבה, "העולם הזה של פיקוח על מחירים הוא נוראי שבסוף מי שמפסיד זה הצרכן. העמדה של אגף התקציבים באוצר וגם שלי היא שצריך לסבסד את הנצרך ולא את המצרך. אין טעם לסבסד לחם למי שמרוויח 100 אלף שקל בחודש. אני רוצה לתת סיוע למשפחות העניות, אני יחד עם אגף התקציבים באוצר מוכנים לתת סיוע של 10-15 מיליון בעניין אבל זה יקח כמה ימים. חייבים להגיע עם המאפיות למתווה והסכם כדי לעצור את עליית מחירי הלחם", אמר שר החקלאות.

תגיות:לחםישראל ביתנועודד פורר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה