חדשות בעולם

גל החום באירופה: נשבר שיא של כל השנים, שריפות ענק בלונדון ובאתונה

שריפות ענק ברחבי אירופה, הטמפרטורה בלונדון שברה שיא של כל הזמנים ועמדה על 40.3. חום קיצוני גם בהולנד, איטליה, יוון וצרפת

  • כ"א תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שריפות רבות פרצו אתמול (שלישי) בכל רחבי אירופה: כוחות ההצלה נאבקו בלהבות ביוון, איטליה, צרפת ובריטניה. שיא החום של כל הזמנים נשבר אתמול בלונדון, והטמפרטורות עמדו על 40.3 מעלות צלזיוס. גם בחלקים בצפון איטליה ובדרומה נרשמו 40 מעלות.

שריפות גדולות עדיין משתוללות בדרום-מערב צרפת, והן כילו יותר מ-200 קמ"ר. 34,000 תושבים מבתיהם, ו-2,000 כבאים נאבקים בלהבות, בסיוע 8 כלי טיס. למרות המאמצים, עדיין לא הושגה שליטה על האש.

דו"ח של האו"ם מצביע על קשר ברור בין גל החום הקיצוני, שפוקד אף את סין וארה"ב, לבין השינויים שנגרמים באשמתם של בני האדם. מחברי הדו"ח, שפורסם בפברואר השנה, הזהירו כי בעקבות שינויי האקלים, מספרן של שריפות היער הקשות צפוי לגדול ב-30% ב-28 השנים הקרובות. לדבריהם, גלי החום נעשו שכיחים יותר וחמים יותר.

בשבוע שעבר פקד גל חום קיצוני ביותר את ספרד ופורטוגל, ועשרות שריפות בערו בהן. בעקבות הלהבות פונו מבתיהם 6,000 איש, שני בני אדם ונהרגו, ושלושה נפצעו באורח קשה.

החום מעלה את הסיכון לחיי אדם, ומגדיל מאוד את הסיכוי לאירועי חירום רפואיים, בכלל זה שבץ מוחי. סכנה מיוחדת נשקפת למבוגרים ולבעלי מחלות רקע, שלא מרגישים שהם צמאים, ועל כן עלולים להתייבש.

חברות החשמל בבריטניה דיווחו על עלייה דרמטית בצריכה. במכירת המאווררים בסניפי רשת Asda חל גידול של 1,300% בימים האחרונים. שירותי האמבולנס בלונדון דיווחו אתמול על עומס אדיר במהלך היום, עם כ-400 קריאות בשעה. היום כבר תחול ירידה בטמפרטורות בבריטניה, ובדרום אנגליה אף צפויות סופות רעמים חזקות.

גם בהולנד הורגש חום קיצוני, וההערכות הצביעו על טמפרטורה שעומדת על 39 מעלות. עובדי עירייה באמסטרדם התיזו מים על כמה גשרים מעל תעלות העיר, כדי שהמתכת שלהם לא תתרחב מהחום.

תגיות:אירופהחדשות בעולםשריפותגל חום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה