חדשות בארץ

באיראן מאשימים את ישראל: "חדרה לעומק הצמרת השלטונית בטהרן"

במשמרות המהפכה מאשימים את ישראל, הפוגעת בתדמית של המשטר בעיני האזרחים האיראנים. ברקע ההאשמה: חיסולים מסתוריים של פעילים בכירים בארגון

  • כ' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

באיראן טוענים כי ישראל חדרה לעומק הצמרת השלטונית באיראן, ופועלת לפגוע בתדמית הביטחונית של איראן, במטרה לפגוע בתדמית של המשטר בעיני האזרחים.

פוליטיקאי בכיר באיראן העניק ראיון לעיתון 'פיננשייל טיימס', ובו טען כי "התחושה היא שישראל הקימה בטהרן ארגון רחב היקף ומנהלת בחופשיות את פעולותיה". לדבריו, "נראה שישראל מכוונת לפגוע בתדמית הביטחונית של איראן – במטרה לפגוע בתדמית של המשטר בעיני האזרחים האיראנים".

במשמרות המהפכה מוטרדים מרצף של מקרי מוות מסתוריים בצמרת הארגון. הראשון שבהם התרחש בחודש מאי האחרון, כאשר חסן סיאד ח'ודאיארי חוסל ביריות בעת שישב במכוניתו. כחודש לאחר מכן, שני חברים ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה נהרגו במהלך משימה. השניים היו מעורבים בפיתוח נשק עבור חיזבאללה בלבנון, ונראה כי היוו מטרה לחיסול. לאחר תקופה קצרה נודע שמהנדס הטילים ד"ר איוב אנטזארי נמצא מת בביתו, ככל הנראה עקב הרעלה מכוונת. לאחר מכן דווח על מותו של קמרן מלאפור, מדען גרעיני איראני שעבד במתקן בנתנז.

נוסף לכך, לאחרונה דווח שבאיראן התרחשה באיראן לפחות מתקפת סייבר אחת שהביאה להשבתת אחד ממפעלי הפלדה הגדולים ביותר באיראן, הקשור גם הוא למשמרות המהפכה.

במקביל, גם בישראל התרחשו כמה מתקפות סייבר על ידי קבוצות האקרים המזוהות עם איראן. המתקפה הובילה לקריסה זמנית של אתרי משרד הבריאות, נת"ע, עיריית תל אביב ואתרי של חברות תעופה שונות. בטהרן מכחישים כל קשר למתקפות הסייבר, ומציינים כי אין להם כל עניין להסלים את העימות בין שתי המדינות.

במקביל, נשיא רוסיה פוטין ונשיא טורקיה ארדואן נפגשו היום בטהראן. הביקור מגיע על רקע ההערכות בארה"ב כי על רקע המלחמה באוקראינה, איראן תספק לרוסיה מאות מל"טים מתקדמים.

תגיות:איראןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה