חדשות בארץ

"לא ראיתי שוטר. חשבתי שפגעתי בעמוד": הגרסה המקוממת של החשוד ברצח רס"ר ברק משולם ז"ל

הפלסטיני שדרס למוות את השוטר ברק משולם ז"ל טוען כי לא ראה כל שוטר בכביש. מעצרו הוארך ביממה אחת בלבד. במשטרה זועמים על הענישה הקלה

  • י"ט תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעצרו של החשוד ברצח רס"ר ברק משולם ז"ל הוארך ביממה אחת בלבד, לאחר שבית המשפט קיבל את גרסתו שלא ראה כל שוטר בכביש - כך דווח הבוקר (שני) ב-N12. במשטרה זעמו על העונש הקל שקיבל החשוד בדריסה.

במהלך חקירתו טען הפלסטיני הדורס כי לא גנב את הרכב. "לא גנבתי את הרכב, מישהו אמר לי 'קח את הרכב הזה לשטחים'", אמר לחוקרים. "לא ראיתי שום שוטר. אני רק זוכר שפגעתי בעמוד. הייתי בהלם. לא הצלחתי לעצור את הרכב מיד. ברגע שיצאתי מהרכב, ראיתי הרבה שוטרים. לא ברחתי לשום מקום, רק נבהלתי. אחר כך הסגרתי את עצמי למשטרה".

כזכור, במהלך הלילה שבין ראשון לשני נדרס למוות רס"ר ברק משולם ז"ל בן ה-30 על ידי צעיר בן 17 תושב רמאללה, שגנב רכב מתושב כפר סבא, וניסה להימלט ממחסום משטרתי בכביש 4 סמוך לעיר רעננה. הרגעים הקשים שבהם נדרס למוות רס"ר ברק משולם ז"ל נקלטו ברשת הקשר המשטרתית ופורסמו בחדשות 12. בהקלטה מהמחסום נשמעים השוטרים קוראים לעבר משולם: "הוא לכיוונך זהירות, זהירות", ומיד לאחר מכן נשמעת זעקה: "נפגע שוטר, נפגע שוטר".

בהודעת המשטרה נאמר: "במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל, במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה עפ"י החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב בו נהג סמוך לצומת רעננה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע הקשה ואמר כי "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו.

ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה.

בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר. יהי זכרו של ברק משולם ברוך", לשון המפכ"ל.

אתמול הובא משולם למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. במהלך ההלוויה זעקה האלמנה אריאלה לעברו של שר הפנים עמר בר-לב: "למה אתם לא נותנים להם לירות? אתם לא מגנים עליהם. נשות השוטרים שעומדות פה לא יודעות אם מחר ידפקו גם בדלת שלהן".

תגיות:שוטרדריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה