כשרות

מאחורי הקלעים של המסעדות ובתי המלון: התקלה הקריטית בכשרות

מרגישים שהגיע הזמן לקחת פסק זמן, ולצאת לחופשה בבית מלון? לוקחים ערב חופשי, ויוצאים לארוחה טובה במסעדה? הרב יוסף זריצקי חושף את מה שבאמת צריך לבדוק כששואלים על כשרות המקום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עונת החופשות הגיעה, ורבים יוצאים לנפוש בבתי מלון, להתפנק בארוחה טובה במסעדה, או יוצאים לימי כיף, ועל הדרך מתיישבים בפיצרייה או בית קפה נחמד. אחד הנושאים שצריך להיות ערים לו, בין כל הבילויים, הוא נושא הכשרות.

הרב יוסף זריצקי, מומחה בעל שם עולמי בתחום הכשרות, מסביר על חשיבות בדיקת נוכחותו התמידית של משגיח במקום המספק שירותי מזון. לשאול מהי כשרות מוצרי המזון הקיימים במקום אינו מספיק כדי לוודא שהמזון שמוגש לכם אכן כשר, אלא יש לבדוק שיש נוכחות קבועה של משגיח, המוודא שהדברים במטבח אכן מתבצעים כהלכה.

הרב מסביר "לאנשים אין מושג מה זה מטבח של בית מלון, וכמה שזה בעייתי. אנשים אומרים לי 'אבל הרב, הבשר הוא של העדה החרדית'. זאת הבעיה?... ומה עם ירק עלים? ובדיקת ירקות ופירות מתולעים? וגם, אם משגיח לא נמצא, מי בודק את כשרות כל מוצרי הגלם של המזון שנכנסים לבית מלון בכל עת? בנוסף, צריך לוודא שבמטבח בוררים את האורז, בוררים את החומוס, לוודא שעובדים ערבים לא בטעות מכניסים משהו לבישול, לוודא שאף אחד לא נכנס למטבח ועושה עבודות שאסור לו לעשות. חייבת להיות במטבח של בית מלון נוכחות קבועה של משגיח, כי במטבח של בית מלון יש כל הזמן פעילות. ולכן זה לא מספיק שיש משגיח אחד לבית מלון, כי בן אדם אחד לא יכול להיות 20 שעות ביום במטבח. חייבים להיות כמה משגיחים.

"גם כאשר יש שמות של רבנים שנותנים כשרות, אבל הם שולחים משגיח אחד בלבד, צריך לדעת שהמקום הזה לא מפוקח. לא שייך שמשגיח אחד בבית מלון יפקח על שלושה מטבחים-ארבעה מטבחים בבית מלון. לרוב, בבתי מלון יש את המטבח הקר שמשמש לסלטים, המטבח החלבי, והמטבח הבשרי. והרי, העבודה במטבחים האלו נעשית בו-זמנית, בצורה חופפת. בזמן שמכינים את ארוחת הצהריים הבשרית, מכינים במקביל במטבח החלבי את ארוחת הבוקר של היום למחרת. ארוחת הבוקר שמוגשת בבקרים הוכנה יום לפני כן. ולכן בזמן שמכינים בשר במטבח הבשרי, גם מכינים מאכלי חלב במטבח החלבי. ובזמן שהמשגיח נמצא במטבח החלבי הוא לא רואה מה קורה במטבח הבשרי", אומר הרב, ומבקש להזהיר את הציבור בעניין נוסף.

"ישנו נושא עוד יותר גרוע בעניין הכשרות, וזה הנושא של המסעדות. ישנן מסעדות עם הכשר בד"צ מסוים, ולא אנקוב בשמו של הבד"צ שמא יחזרו בתשובה, אבל שאין בהן כלל משגיח של אותה כשרות, אלא המשגיח היחידי שיש במקום הוא של הרבנות. התקשר אליי אחד מרבני הערים בארץ, ואמר לי שלידו יש מסעדה עם אותו הכשר וכבר חודשיים שמשגיח לא נכנס למקום. והדברים האלה קורים כל הזמן.

"חייבים לוודא שמקום שאתם מתכננים לסעוד בו, ואין לו כשרות מהודרת, אכן מושגח על ידי נוכחות קבועה של משגיח במקום", מסכם הרב.

הרב מזמין את הציבור הרחב להתקשר אליו לבירור ושאלות בנושא כשרות מוצרי מזון, טיב סוגי הכשרים, וכשרות בתי עסק למזון, כגון מאפיות, פיצריות, מסעדות ובתי מלון.

מספר הטלפון של הרב יוסף זריצקי לייעוץ בנושא כשרות: 054-8484044

האם לפעמים אתה תוהה למה אתה לא מחובר לרוחניות? הרב זמיר כהן מסביר מה עומד מאחורי ההרגשה הזו:

 
מה חשוב לבדוק כשמגיעים למסעדה או בתי מלון, ומה הקשר לחיפושיות? תתפלאו לשמוע. הרב זמיר כהן במסר קצר וחשוב:
קראו גם:

יוצאים לחופשת נופש בצימר? טסים לחו"ל? מזה אתם צריכים להיזהר

הונאת הכשרות שלא מספרים לכם עליה

מעדיפים שלא לאכול בורקס עם ג'וקים? את זה אתם חייבים לקרוא

הרב יוסף זריצקי: "אני מכיר את כל המסעדות הכשרות בארץ, וגם את אלו שמציגות את עצמן ככשרות, והן אינן כאלו"

תגיות:בית מלוןמסעדותכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה